قوس 02, 1399 14:49 Asia/Kabul
  • متعهد شدن استرالیا به تغییرات نظامی پس از کشتار غیرنظامیان در افغانستان
    متعهد شدن استرالیا به تغییرات نظامی پس از کشتار غیرنظامیان در افغانستان

پس از تأیید شدن جرایم جنگی نیروهای استرالیایی در افغانستان، ژنرال آنگس کمپبل فرمانده نیروی دفاعی استرالیا متعهد شد تا در ساختار نیروهای تحت امرش اصلاحات جدی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، گزارشی که روز پنجشنبه پس از تحقیق درباره عملکرد نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده، نشان داد که کماندوهای ارشد سربازان را مجبور می‌کردند تا اسرای بی‌دفاع را بکشند با این هدف که آنها را برای مبارزه و جنگ، سنگدل و قسی‌القلب کنند.

ژنرال آنگس کمپبل، رئیس نیروهای دفاعی استرالیا گفت: برای اطمینان از رسیدگی کامل به این گزارش و همچنین به خاطر وظیفه و عملکردش به عنوان فرمانده نیروهای ویژه در خاورمیانه در سال ۲۰۱۱ میلادی مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

کمپبل افزود: می‌خواهد نیروهای دفاع استرالیا به این ارتکاب جرم اقرار کند، چرا که اگر این کار را نکنند، نمی‌توانند آن را اصلاح نموده و اگر این موضوع را اصلاح نشود این عمل وحشتناک ممکن است مجددا تکرار شود و نمی‌توان این مساله را پذیرفت.

این گزارش که ارجاع ۱۹ سرباز فعلی و سابق برای پیگرد قانونی را پیشنهاد کرده، باعث شرمندگی و خشم در استرالیا شده است؛ کشوری که معمولا با غرور به تاریخ نظامی‌اش می‌بالد.  

کلیدواژه