انتقاد از سه حمله مرگ‌بار با استفاده از هاموی نیروهای امنیتی در افغانستان
(last modified 1399-09-10T09:06:57+00:00 )
قوس 10, 1399 13:36 Asia/Kabul
  • انتقاد از سه حمله مرگ‌بار با استفاده از هاموی نیروهای امنیتی در افغانستان
    انتقاد از سه حمله مرگ‌بار با استفاده از هاموی نیروهای امنیتی در افغانستان

برون مرزی-اعضای شورای ولایتی و فعالین مدنی ولایت غزنی افغانستان از سه حمله مرگ‌بار با استفاده هاموی (خودروی مملو از مواد منفجره) نیروهای امنیتی در سه مراکز نظامی این ولایت ابراز نگرانی کرده و خواهان راه‌حل‌های اساسی برای جلوگیری از این حملات شده اند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، "فاطمه رحیمی" یکی از اعضای شورای ولایتی غزنی در مورد کشتار نظامیان در مرکز غزنی با استفاده از وسایل نیروهای امنیتی در یک سال اخیر انتقاد کرده و بر اجرای طرح‌های عملی برای جلوگیری از چنین کشتارهایی در آینده تاکید کرد.

 "عبدالملک حبیبی" یک فعال مدنی و نماینده یک حزب سیاسی در ولایت غزنی، نیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است، چرا هیچ طرح و برنامه برای جلوگیری از استفاده از هاموی مملو از مواد انفجاری در داخل پایگاه وجود ندارد.

پیش از این "عتیق ا... امر " خیل کارشناس نظامی  نیز هشدار داده بود، بی‌توجهی نسبت به کشتار نیروهای امنیتی، این نیروها را دلسرد کرده و ممکن است بسیاری از  آنها ترک خدمت کنند.

گفتنی است، حمله سوم روز یک شنبه در مسیر راه ولسوالی «ده‌یک» در ولایت غزنی روی داد که در پی آن 30نفر کشته شدند. این طور حملات مرگ‌بار علیه نیروهای امنیتی در حالی روی می دهد که گفتگوهای صلح نیز به موازات آن، در دوحه پایتخت قطر جریان دارد؛ و از زمان آغاز این گفتگوها، خشونت نیز رو به افزایش بوده است.

ولایت غزنی در جنوب افغانستان از ولایت‌های ناامن است که در بیشتر نقاط این ولایت، طالبان حضور و فعالیت گسترده دارند.در یک ماه اخیر، افغانستان شاهد حملات تروریستی متعددی بود که ده‌ها کشته و زخمی داشته است.

کلیدواژه