قوس 17, 1399 14:06 Asia/Kabul
  • پس از صلح به سرکوب داعش پرداخته می شود
    پس از صلح به سرکوب داعش پرداخته می شود

مشاور امنیت ملی افغانستان در حاشیه نشست منامه اعلام کرد که پس از تأمین صلح با طالبان در این کشور به سرکوب گروه تکفیری داعش تمرکز صورت خواهد گرفت.

به گزارش رادیودری، «حمدالله محب» در حاشیه نشست منامه برای راه حل مشکلات آسیای میانه در پایتخت بحرین گفت که اگر صلح به پیروزی برسد نیروهای افغان وقت پیدا خواهد کرد تا بر بخش‌های آسیب پذیر دیگر از جمله سرکوب داعش تمرکز کنند.

منابع داخلی در افغانستان نوشتند که محب افزوده است که حملات اخیر گروه داعش در این کشور در بین مردم وحشت ایجاد کرده است.

محب تأکید کرده است که حکومت درحال حاضر تلاش دارد که از حملات داعش در شهرهای بزرگ جلوگیری کند و نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ارتباط به توانایی برای دفاع از کشور به خود کفایی نزدیک شده، اما به گفته وی در بخش مالی نیاز به کمک‌های بین‌المللی دارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان در نشست منامه هم گفت که اکنون ۹۶ درصد عملیات‌ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان انجام می شود.

به گفته محب، نیروهای افغان اطلاعات نظامی دریافت می کنند و آن را برای انجام عملیات ارزیابی می نمایند و مجرمان دستگیر شده در عملیات را به عدالت می‌سپارند.

وی خاطر نشان کرده است که این گام‌های کوچک نیست. ما تلفاتی را در این راه متقبل شده ایم و اکنون در استفاده از نیروهای افغانستان خود به عملیات مستقلانه نزدیک شده ایم.

شاخه خراسان گروه تروریستی داعش در این اواخر مسئولیت حملات را در افغانستان به عهده گرفته است و یکی از این حملات در دانشگاه کابل بود که در نتیجه آن حدود ۵۰ دانشجو کشته و یا زخمی شدند.

کلیدواژه