جدی 01, 1399 16:32 Asia/Kabul
  • خشم مجلس افغانستان از اظهارات همسر اشرف غنی
    خشم مجلس افغانستان از اظهارات همسر اشرف غنی

پارلمان افغانستان در واکنش به اظهارات جنجالی همسر اشرف غنی ، سلب تابعیت همسر لبنانی‌الاصل رئیس جمهور این کشوررا خواستار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در پی اظهارات جنجالی «رولا غنی» همسر رئیس جمهور ی  افغانستان مبنی بر اینکه پارلمان این کشور به مرکز «خرید و فروش» رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی  تبدیل شده است، شماری از نمایندگان پارلمان سلب تابعیت وی را خواستار شدند.

«میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان در نشست عمومی این مجلس اظهارات همسر اشرف غنی  را «بی حرمتی» و «توهین نابخشودنی» خواند.

«غلام‌حسین ناصری» عضو پارلمان نیز با تاکید بر لغو تابعیت  همسر لبنانی‌الاصل رئیس جمهور افغانستان گفت: «باید از مراجع ذیربط خواسته شود  تابعیت افغانستان ازوی  گرفته شود، زیرا «رولا غنی»  به همه مردم افغانستان توهین کرده است. 

«عارف رحمانی» عضو دیگر پارلمان افغانستان نیز اظهارات رولا غنی مبنی بر اینکه وزیران رد صلاحیت شده همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، آن را مخالفت با قانون، «غیراخلاقی» و «سبک‌سرانه» دانست.

 رولا غنی   روز جمعه در گفت وگویی ، پارلمان را به مکان خرید و فروش رأی تبدیل کرد و گفته بود   مجلس چه بخواهد و نخواهد   وزیران پیشنهادی رد شده از سوی این نهاد  به کارهای شان ادامه خواهند داد.

پیش ازاین هم سخنان   همسر رئیس جمهوری افغانستان  دربارۀ سرپرستان وزارتخانه ‌های زنان و معارف با واکنش‌های تند مجلس رویرو شده بود .

کلیدواژه