خروج آمریکا از منطقه زمینه‌ساز استقرار صلح و امنیت پایدار است + تصاویر
(last modified 1399-10-02T05:49:37+00:00 )
جدی 02, 1399 10:19 Asia/Kabul
  • دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با همتای ایرانی خود
    دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با همتای ایرانی خود

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خروج آمریکا از منطقه را زمینه ساز استقرار صلح و امنیت پایدار خواند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان صبح امروز و در بدو ورود به تهران با دریابان «علی شمخانی»  دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

«دریابان علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در دیدار «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در تهران با تبیین سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی برتقویت حسن همجواری و برقراری روابط راهبردی با کشورهای همسایه تصریح کرد: افغانستان به دلیل اشتراکات و پیوندهای فراوان ،از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به تهدیدات و منافع مشترک دو کشور ایران و افغانستان در موضوعات مختلف بویژه مسئله گسترش تروریسم و ضرورت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، بر حمایت قاطع ایران از دولت قانونی افغانستان و لزوم افزایش همکاری و تعامل میان تهران - کابل در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با هشدار درباره گسترش فعالیت‌های داعش در افغانستان و خطراتی که از این ناحیه برای مردم این کشور و دیگر کشورهای منطقه ایجاد خواهد شد، بر هوشیاری، همکاری و اشتراک مساعی همه کشورها برای دفع شر کامل این غده سرطانی تاکید کرد.«حمدالله محب» هم با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، آمادگی دولت و ملت افغانستان برای گسترش همکاری و تعامل با دولت و ملت بزرگ ایران را اعلام کرد.

مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان با اشاره به حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران و میهمان نوازی مردم شریف ایران از مردم افغانستان در طول ۴۰ سال گذشته گفت: دولت و ملت افغانستان همواره قدردان محبت ها، کمک ها و حمایت های ایران و ایرانیان بوده و خواهد بود.

دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با همتای ایرانی خود
دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با همتای ایرانی خود
دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با همتای ایرانی خود

 

 

کلیدواژه