نور: حکومت در تامین امنیت ناکام است
(last modified 1399-10-04T09:22:36+00:00 )
جدی 04, 1399 13:52 Asia/Kabul
  • نور: حکومت در تامین امنیت ناکام است
    نور: حکومت در تامین امنیت ناکام است

عطا‌محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان خطاب به رهبران حکومت می گوید که اگر نمی‌توانید اوضاع امنیتی را بهتر بسازید، پس بگذارید که ما کاری انجام دهیم.

به گزارش رادیودری، عطامحمد نور امروز (پنج شنبه، 4 جدی) در مراسم گرامیداشت از رهنورد زریاب نویسنده نامدار افغانستان که چند روز قبل درگذشت، گفت که اوضاع کشور در حال بدتر شدن است.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان با اشاره به ترورهای اخیر و حملات تروریستی در کشور خطاب به مسئولان گفت که در صورتی که آنان نمی توانند اوضاع را کنترل کنند، باید اجازه دهند تا رهبران جهادی با نیروهای امنیتی دست به کار شوند.

او وضعیت حکومت‌داری و عرضۀ خدمات را در کشور رقت‌بار خواند و گفت که کسانی در حکومت به بهانه برنامۀ میثاق امنیتی، به ترور شخصیت‌ها و پرونده سازی، رو آورده‌اند.

نور همچنین افزوده که اوضاع در کشور به شدت درحال بدتر شدن است و جنگجویان خارجی در سراسر ولایت‌های شمال کشور جا گرفتند.

این عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌افزاید که چهار سال رهبران حکومت وحدت ملی هشدار برگشت دوازده خانواده جنگجویان آسیای میانه از وزیرستان به ولایت بدخشان به‌عنوان نخستین گروه جابه‌جایی هراس‌افگنان خارجی را نادیده گرفت و از همین‌رو اکنون سراسر ولایت‌های شمال ناامن شده‌اند.

این در حالیست که در ماه های اخیر علاوه بر افزایش حملات طالبان بر برخی از نقاط افغانستان، ترورهای هدفمند و انفجار ماین در کشور به خصوص کابل به شدت افزایش یافته است.

روز گذشته نیز، محمد یوسف رشید، رییس اجرایی فیفا یا بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان و راننده‌‎اش در یک حملۀ مسلحانه در کابل جان باختند.

کلیدواژه