جدی 13, 1399 17:05 Asia/Kabul
  • ژنرال میلر با مقامات امنیتی و دفاعی افغانستان دیدار کرد
    ژنرال میلر با مقامات امنیتی و دفاعی افغانستان دیدار کرد

در آستانه آغاز دور دوم مذاکرات و افزایش خشونت‌ها در سراسر افغانستان، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو با مقامات امنیتی و دفاعی این کشور دیدار کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری تسنیم، «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با «مسعود اندرابی» وزیر کشور، «احمدضیا سراج» رئیس امنیت ملی، «شاه محمود میاخل» معاون اول وزیر دفاع و «یاسین ضیا» رئیس ستاد ارتش افغانستان دیدار کرد.

«سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلام کرد که در این دیدار دو طرف پیرامون «وضعیت امنیتی و خشونت طالبان» بحث و تبادل‌نظر کردند.

لگت افزود که سران امنیتی و دفاعی افغانستان و ژنرال میلر همچنین درباره افزایش همکاری‌ها بین نهادها برای تامین صلح در افغانستان گفت‌وگو نمودند.

این دیدار در حالی صورت گرفته که دور دوم مذاکرات دولت افغانستان با طالبان تا 3 روز دیگر (16 جدی) آغاز می‌شود و خشونت‌ها در سراسر این کشور افزایش یافته است.

اخیراً نیز وزیر کشور و رئیس امنیت ملی افغانستان در سنای این کشور گفته بودند که پس از توافقنامه طالبان با آمریکا، این گروه حملاتش را برای امتیازگیری در مذاکرات بین‌الافغانی افزایش داده است.

کلیدواژه