دلو 25, 1402 11:44 Asia/Kabul
  • میلر: از تعیین نماینده‌ ویژه برای افغانستان در نشست دوحه حمایت می‌کنیم
    میلر: از تعیین نماینده‌ ویژه برای افغانستان در نشست دوحه حمایت می‌کنیم

در آستانه برگزاری نشست دوحه، وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که این کشور قویاً از درخواست قطع‌نامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعیین نماینده‌ ویژه در امور افغانستان حمایت می‌کند.

به گزاش رادیو دری، متیو میلر روز سه‌شنبه، ۲۴ دلو در یک نشست خبری گفته است که امریکا از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد که هرچه زودتر این نماینده را تعیین کند.

به گفته وی، توماس وست و رینا امیری، نمایندگان ویژه‌ امریکا در امور افغانستان در نشست دوحه اشتراک خواهند کرد.

میلر افزوده است که یک نماینده‌ ویژه برای هماهنگی تعاملات بین‌المللی در مورد افغانستان برای دست‌یابی به «اهداف تعیین‌شده در این قطع‌نامه موقعیت خوبی خواهد داشت.»

با این حال، طالبان با تعیین چنین نماینده‌ای مخالفت کرده و گفته‌اند که با حضور دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل، نماینده‌ ویژه نیاز نیست.

قرار است دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته‌ آینده در دوحه برگزار شود و در آن پیشنهادات گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» براساس قطع‌نامه‌ ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی می‌شود.

در این نشست نمایندگان ویژه شماری از کشورها برای افغانستان، سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان زنان و نهادهای مدنی حضور خواهند شد.

طالبان اعلام کرده‌اند که از این گروه نیز برای اشتراک در این نشست دعوت شده است، اما هنوز در مورد اشتراک در آن تصمیم نگرفته‌اند.

با این حال، سازمان ملل در مورد دعوت‌ نمایندگان طالبان هنوز به‌ صورت رسمی اظهار نظری نکرده اند.

 

 

کلیدواژه