ثور 30, 1403 21:30 Asia/Kabul

وزارت امور خارجه حکومت طالبان با صدور اعلامیه ای اعلام کرد اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و دیگر مقام‌های ایران را دنبال و برای آنان سلامتی آرزو می کند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، در این اعلامیه آمده است: «وزارت امور خارجه "امارت اسلامی افغانستان" گزارش ها پیرامون سرنوشت هلیکوپتر جلالت‌مآب ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی همراهانشان را با بیم و امید دنبال می نماید.»

اعلامیه می افزاید: اظهار امیدواری می نماییم که گروه های نجات بتوانند موفقانه آقای رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهانشان را نجات دهند.

در این اعلامیه همچنین آمده است: افغانستان در این وضعیت دشوار در کنار حکومت و ملت برادر و همسایه ایران قرار دارد و امیدواریم اتفاق ناخوشایندی صورت نگرفته باشد.

بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که برای افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی در نقطه مرزی با جمهوری آذربایجان به شمال غرب ایران سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در جنگل دیزمار در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

گفته شده شرایط سخت آب وهوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبه‌رو کرده است.

واکنش الهام علی‌اف به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران 

کلیدواژه