جوزا 11, 1403 11:31 Asia/Kabul
  • سازمان ملل متحد در مراسم یادبودی به رئیس جمهوری و وزیرخارجه فقید ایران ادای احترام کرد
    سازمان ملل متحد در مراسم یادبودی به رئیس جمهوری و وزیرخارجه فقید ایران ادای احترام کرد

نشست یادبود و ادای احترام به رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با سخنرانی نمایندگان سازمان‌ها، کشورها و دبیر کل سازمان ملل متحد برگزار شد.

به گزارش رادیو دری؛ در این نشست ادای نماینده  سازمان همکاری اسلامی گفت: رئیس جمهوری فقید ایران کمک شایانی به ارتقای روابط دوستانه میان کشور‌های عضو این سازمان کرده بود.

نماینده کشور‌های آمریکای لاتین و کارائیب نیز در نشست سازمان ملل متحد تصریح کرد: تعهد رئیس جمهوری فقید ایران به چندجانبه‌گرایی و همکاری‌های بین‌المللی و نقش مهمی که ایشان برای سازمان ملل متحد به‌عنوان چارچوب مهم همکاری و دیپلماسی قائل بود و همچنین تلاش‌های وی برای ارتقای روابط دوستانه با سایر ملت ها، توسعه اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای ایفا کرد را به خاطر داریم.

همچنین نماینده گروه آفریقایی در سازمان ملل با تجلیل از نقش ارزنده رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران در تحکیم پیوند‌های ایران و آفریقا، از تلاش های چشمگیر این دو مقام ایرانی که خود را وقف ترویج چندجانبه گرایی و تقویت همکاری و وحدت بین ایران و آفریقا کرده بودند قدردانی کرد و افزود: تلاش‌های فداکارانه آنها، ما را در ادامه این مسیر برای آینده‌ای بهتر ترغیب می‌کند.

در این نشست  نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز در سخنانی، اصول حسن همجواری، احترام متقابل و تعهد به حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و چندجانبه‌گرایی را  سنگ‌بنای سیاست خارجی مورد نظر رئیس جمهوری و وزیرخارجه فقید ایران خواند و تعهد آنان به صلح، ثبات، توسعه و حق تعیین سرنوشت برای تمام فلسطینیان را تزلزل‌ناپذیر توصیف کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد

امیرسعید ایروانی افزود: به‌لطف چشم‌انداز و رهبری آن‌ها، پیشرفت قابل‌توجهی به‌ویژه در مشارکت‌ها و تعامل بین‌المللی حاصل شد؛ تلاش‌های خستگی‌ناپذیر  رئیس جمهوری فقید ایران  برای تقویت سیاست همسایگی، ایجاد اعتماد و ترویج گفت‌وگو در منطقه و فراتر از آن، او را مورد احترام گسترده قرار داد.

او اضافه کرد: وزیر امور خارجه فقید نیز دیپلماتی برجسته بود که به‌خاطر کمک‌هایش به دیپلماسی منطقه‌ای، اصول حسن همجواری و همکاری‌های بین‌المللی بسیار مورد توجه قرار گرفت و درک عمیق پیچیدگی‌های روابط بین‌الملل و پیگیری بی‌وقفه احترام متقابل از ویژگی‌های کار او در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

این دیپلمات ایرانی با تاکید بر تعهد ایران به حفظ اصول صلح، امنیت، عدالت و چندجانبه‌گرایی از همدردی تمامی کشورها در رویداد حزن‌انگیز سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری ایران و همراهانش قدردانی کرد و آن را نشانه عشق و احترام آنها به ملت ایران دانست.

حضور مقامات عالی سازمان ملل در دفتر نمایندگی ایران برای عرض تسلیت

رئیسی و امیرعبداللهیان نقشی ماندگار در تاریخ سیاست و روابط خارجی ایران داشته‌اند

سازمان ملل برای رئیس‌جمهور فقید ایران مجلس یادبود برگزار می کند

کلیدواژه