جوزا 04, 1403 13:39 Asia/Kabul
  • سازمان ملل برای رئیس‌جمهور فقید ایران مجلس یادبود برگزار می کند
    سازمان ملل برای رئیس‌جمهور فقید ایران مجلس یادبود برگزار می کند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است هفته آینده مجلس یادبودی برای گرامی‌داشت یاد «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور فقید ایران برگزار کند.

به گزارش رادیو دری، دنیس فرانسیس، نماینده ترینیداد و توباگو در سازمان ملل که در حال حاضر ریاست مجمع عمومی این سازمان را برعهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد، این جلسه روز ۳۰ می (پنجشنبه ۱۰ خرداد/جوزا) برگزار خواهد شد.

فرانسیس رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل عصر روز پنجشنبه با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد این نهاد بین المللی در نیویورک به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرد و دفتر یادبود دیپلماتیک برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید و نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید ایران را امضا کرد.

رئیس مجمع هفتاد و هشتم سازمان ملل که مورد استقبال امیر سعید ایروانی قرار گرفت، با او دیدار صمیمانه‌ای داشت و درباره سانحه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران سوال کرد و با دولت و ملت بزرگ ایران و همچنین خانواده‌های شهدای این سانحه هوایی ابراز همدردی کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل به احترام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و همراهان او از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، یک دقیقه سکوت کرد.

یک دقیقه سکوت به احترام رئیس‌جمهور فقید ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

ادای احترام مقامات ۶۸ کشور جهان به مقام والای شهدای خدمت در تهران

ادای احترام نمایندگان کشورهای جهان در نیویورک به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران

کلیدواژه