جوزا 03, 1403 16:39 Asia/Kabul
  • ادای احترام نمایندگان کشورهای جهان در نیویورک به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران
    ادای احترام نمایندگان کشورهای جهان در نیویورک به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران

همزمان با گشایش دفتر یادبود رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه شهید ایران در سازمان ملل متحد، تاکنون سفیران و نمایندگان 50 کشور جهان دفتر یادبود را امضا و به شهیدان ادای احترام کرده اند.

به گزارش رادیو دری، سفیران و نمایندگان کشورهای مختلف جهان از روز سه شنبه با حضور در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، با امضای دفتر یادبود و ادای احترام به سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان با ملت و دولت ایران ابراز همدردی می کنند.

علاوه بر سفیران و دیپلمات های 50 کشور جهان، برخی مقامات سازمان ملل متحد، رئیس جنبش غیرمتعهدها (نم) و رئیس گروه 77 به علاوه چین، نخبگان، نمایندگان نهادهای مدنی و نیز نمایندگان رسانه ها برای امضای دفتر یادبود و ادای احترام به رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه به نمایندگی ایران نزد سازمان ملل رفتند.

دفتر یادبود بر اساس رویه دیپلماتیک برای بزرگداشت شخصیت های ملی گشوده می‌شود و دفتر یادبود دیپلماتیک برای گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه شهید ایران تا روز جمعه به وقت محلی گشوده خواهد بود.

بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه 31 اردیبهشت/ثور در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح یک سد در شمال غرب ایران، دچار سانحه هوایی شد و سقوط کرد.

در این سانحه هوایی، رئیسی به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، امام جمعه شهر تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان، به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

پرچم سازمان ملل متحد به احترام مقامات شهید ایران نیمه افراشته شد

کلیدواژه