جوزا 14, 1403 11:25 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: بر اثر ضربه عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی امروز در مقابل چشم مردم دنیا به تدریج ذوب و تمام می شود و به رغم تبلیغات بسیار، همه سیاسیون دنیا و ملت‌های جهان این را می دانند. 

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای امروز در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با اشاره به نگاه حضرت امام (ره) به مساله فلسطین گفتند: در قضیه فلسطین، حاصل و خلاصه خواسته امام بزرگوار این بود که دل به مذاکرات سازش بسته نشود، بلکه مساله فلسطین به یک نقطه عادلانه برسد و مردم فلسطین  در میدان عمل حق خود را بگیرند و رژیم صهیونیستی را تضعیف و  وادار به عقب نشینی کنند و همه ملت‌های دنیا و دولت های مسلمان هم از فلسطینی ها حمایت کنند.

ایشان با بیان اینکه در ماجرای طوفان الاقصی همین اتفاق روی داد افزودند: در این عملیات مردم فلسطین وارد میدان شدند، عمل و اقدام کردند و دشمن را در کنج میدانی قرار دادند که هیچ راه فرار و وسیله نجاتی برایش وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به دو نکته مهم در موضوع طوفان الاقصی اشاره و تصریح کردند: نکته اول این بود که عملیات طوفان الاقصی دقیقا مورد نیاز منطقه و پاسخی به یک نیاز بزرگ بود و دقیقا در لحظه نیاز منطقه، اتفاق افتاد و نکته دوم این که این عملیات، ضربه تعیین کننده‌ای به رژیم صهیونیستی بود که هیچ علاجی برای آن وجود ندارد و رژیم صهیونیستی بر اثر این ضربه دچار ابتلائاتی شده است که از آنها نجات پیدا نخواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین نیاز منطقه به عملیات طوفان الاقصی اظهار کردند: نقشه وسیعی به وسیله آمریکا و عناصر صهیونیست و دنباله های آنها و بعضی دولت های منطقه طراحی شده بود که بر اساس آن قرار بود مناسبات و معادلات منطقه تغییر یابد و ارتباط رژیم صهیونیستی با دولت های منطقه، طبق خواسته آن رژیم تنظیم شود که معنای آن تسلط رژیم صهیونیستی بر سیاست و اقتصاد کل منطقه غرب آسیا، بلکه کل دنیای اسلام بود.

اجتماع عزاداران خمینی کبیر در حرم آن بزرگوار

ایشان افزودند: آنها این برنامه را با مقدمات زیادی پیش برده بودند، آمریکا و انگلیس و جامعه صهیونیست‌های جهانی، پشت این نقشه بودند و برخی از دولت های منطقه با جدیت در آن همکاری می کردند و این برنامه به لحظه های آغاز اجرا رسیده بود که در چنین شرایطی، عملیات طوفان الاقصی آغاز شد و همه نقشه های دشمن را بر باد داد. و با وضعی  که در این هشت ماه پیش آمده است، چندان امیدی به احیای این نقشه وجود ندارد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: اینکه رژیم صهیونیستی با چنین شدت و قساوتی به مردم بی دفاع غزه حمله می کند و آمریکا در مقابل چشم همه مردمان دنیا به این رژیم کمک می کند، واکنش عصبی آنها به باطل شدن نقشه ای است که با زحمت زیاد طراحی شده بود.

 حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در توضیح نکته دوم خود درباب اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی به نمونه هایی از اعترافات تحلیلگران غربی در باره تاثیر عملیات طوفان الاقصی بر این  رژیم اشاره کردند و گفتند: امروز همه تحلیلگران غربی اعم از اروپایی و آمریکایی و وابسنگان به رژیم صهیونیستی معتقدند که این رژیم در این عملیات با همه تظاهر و یال و کوپال از گروه معدود مقاومت شکست سختی خورده است.

ایشان همچنین با اشاره به اعتراضات و تظاهرات گسترده مردم در کشورهای غربی علیه جنایات رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن مساله فلسطین به مساله اول دنیا تاکید کردند: رژیم صهیونیستی درباره توانایی‌‌های جبهه عظیم مقاومت  محاسبه غلطی کرد و به دست خود، خودش را در دالان بن بستی انداخت که شکست ها پی در پی، پشت سرش خواهد آمد و از این دالان به حول و قوه الهی نجات پیدا نخواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تصریح کردند: در چنین شرایطی، آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملت های دنیا، دچار انفعال  شده است و دیر  یا زود مجبور خواهد شد، دست خود را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس با یادآوری مصیبت ها و حوادث گریه آور غزه، حمله به مردم بی دفاع و کشتار نزدیک به چهل هزار نفر از جمله  15 هزار کودک و نوزاد خاطر نشان کردند:  اینها هزینه هایی است که ملت فلسطین در راه نجات خود می دهد و ایستاده است و مقاومت می کند و با وجود همه این مشکلات، به برکت ایمان اسلامی و اعتقاد به آیات قرآن، از حماسه سازان و مبارزان مقاومت، دفاع می کند.

 

رهبر معظم انقلاب: شهید رئیسی ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا برجسته کرد

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود، حادثه تلخ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان او در سانحه سقوط بالگرد را از مهم ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی خواندند و با به کار بردن تعابیر  پرکار، شایسته و مومن برای شهدای این حادثه افزودند: شهید رئیسی، ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا برجسته کرد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهید رئیسی را مظهر شعارهای انقلاب خواندند و افزودند: رئیس‌جمهور با کسانی که به خود او بدی کرده بودند، با کرامت برخورد می‌کرد؛ به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد و درباره رئیس جمهور عزیز ما، همه اعتراف کردند که مرد کار و خدمت و صفا و صداقت بود.

ایشان با بیان اینکه کشور علی‌رغم از دست دادن رئیس جمهوری توانست آرامش و امنیت خود را به طور کامل حفظ کند اظهار کردند: اجتماعات مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت نشان داد که ملت ایران پرانگیزه و خستگی ناپذیرند  و دلبستگی عاطفی به مسوولانشان دارند؛ این اجتماعات مردم ایران در معادلات منطقه اثر خواهد گذاشت. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در آینده نزدیک اشاره و تاکید کردند: حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان است، صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه است، نه کشاکش برای بدست آوردن قدرت و در رقابت‌های انتخابات، اخلاق باید حاکم باشد.

آغاز مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران

رهبر معظم انقلاب: رژیم صهیونیستی در حادثه «طوفان‌الاقصی» ضربه فنی شد

 

کلیدواژه