جوزا 10, 1403 09:55 Asia/Kabul
  • آغاز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران
    آغاز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران

نام نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از ساعت هشت صبح امروز در وزارت کشور آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

به گزارش رادیو دری، احمد وحیدی وزیر کشورایران صبح امروز طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت ایت الله رئیسی و همراهانش، دستور انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

وحیدی ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان ۵ روز، تاییدصلاحیت‌ها ۷ روز و  تبلیغات ۱۵ روز است و بعد وارد فرآیند اخذ رای خواهیم شد.

وی افزود: ان شااله این دوره نیز با مشارکت مردم عزیزمان انتخابات را برگزار خواهیم کرد. هم اکنون در شرایط حساسی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم و با وجود وارد شدن چنین ضایعه بزرگی، با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و طبق قانون اساسی، به راحتی این بحران را پشت سر گذاشتیم و خلل و اختلالی در کارهای کشور پدید نیامد.

وزیر کشور ایران عنوان کرد: گرچه غم آن شهیدان ما را در خود فرو برده است؛ امیدواریم با حضور همگان، احزاب و شخصیت های بانفوذ این انتخابات را به خوبی برگزار کنیم و شاهد رعایت اخلاق انتخاباتی باشیم.

وحیدی اظهار داشت: از همگان دعوت می کنیم وارد این صحنه شده و امیدواریم ضوابط برای یک انتخابات خوب و سالم و مبتنی بر اخلاق اسلامی را شاهد باشیم.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که پیش از این مقرر بود در ماه جوزا/ خردادماه سال ۱۴۰۴ برگزار شود، پس از شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، بصورت زودهنگام و هشتم سرطان/ تیرماه امسال برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری در ایران از فردا آغاز می‌شود

هشتم تیرماه؛ تعیین زمان برگزاری انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ایران

کلیدواژه