جوزا 14, 1403 12:06 Asia/Kabul
  • سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت را به ملت‌ها بخشید
    سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت را به ملت‌ها بخشید

تولیت آستان امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام (ره) توانست روح استقامت و پایداری را به دیگر ملت ها منتقل کند.

به گزارش رادیو دری؛ حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن خمینی»  در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) توانست روح استقامت و پایداری را به دیگر ملت ها منتقل کند.

وی جمهوریت نظام اسلامی را یکی از ارکان مهم در سیاست کلی امام بزرگوار دانست و اظهار کرد: امام با مردم قیام کرد، با مردم حرکت کرد و با مردم پیش رفت و بر دوش مردم تشییع شد و حکومت خود را در قلب مردم قرار داد و امروز امام پس از ۳۵ سال نیز بر جان و روح مردم حکومت می‌کند .

تولیت آستان امام خمینی(ره)  با اشاره به  اینکه پس از ۳۵ سال این بیرق به دست رهبر معظم انقلاب، هنوز برافراشته است تصریح کرد: جز عنایت خدا و لطف بیکران الهی هیچ چیز دیگری نمی‌توانست این انقلاب  را تضمین کند؛ از هر سو تحریم‌ها بر جان ملت ایران فرود آمد از هر سو تیرها بارید و زخم‌ها فرود آمد، اما آن چیزی که ما را از این مسیر عبور داد، رهبری شجاع در خط امام است.

تولیت آستان امام خمینی (ره) با اشاره به تحولات غزه افزود: رژیم دروغین صهیونیستی امروز در جهان هیمنه خودش را باخته است و دنیا هم یک بار دیگر فهمیده است که این رژیم، جز زبان قدرت نمی فهمد.

سید حسن خمینی تصریح کرد: فرزندان اسلام در غزه شهید شدند، اما پیام انقلاب اسلامی ایران را به گوش جهان رساندند که اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود.

تولیت آستان امام خمینی (ره) افزود: این حادثه ای که در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا می بینیم، بر اثر مقاومت ملت مظلوم فلسطین جان گرفته است.

امروز (دوشنبه) چهاردهم جوزا/خرداد 1403 هجری شمسی (25 ذی القعده 1445 هجری قمری برابر با 3 ژوئن 2023 میلادی) سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

 

به همین مناسبت مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، از صبح امروز دوشنبه با حضور گروههای مختلف مردم و مسوولان در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

حسن خمینی: امام خمینی(ره) روح آزادی و استکبار ستیزی را در جان ملت ایران دمید

آغاز مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)

کلیدواژه