تنش میان دوستم و عطا محمد نور بر سر یکی از فرماندهان ارشد جنبش ملی
(last modified 1399-11-04T04:59:57+00:00 )
دلو 04, 1399 09:29 Asia/Kabul
  • تنش میان دوستم و عطا محمد نور بر سر یکی از فرماندهان ارشد جنبش ملی
    تنش میان دوستم و عطا محمد نور بر سر یکی از فرماندهان ارشد جنبش ملی

تنش  میان مارشال عبدالرشید دوستم و عطا محمد نور برسر یکی از فرماندهان ارشد  جنبش ملی اسلامی افغانستان بالا گرفت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری؛ مارشال عبدالرشید دوستم، در پی انتشار توافقنامه ای موسوم به میثاق امنیتی نظام الدین قیصاری  که از سوی استانداری بلخ منتشر شده واکنش نشان داد و آن را نامعتبر خواند.

وی همچنین با گذاشتن تصویر پست فیسبوکی طارق نور پسر عطامحمد نور ازسران حزب جمعیت اسلامی افغانستان با بیان اینکه ولایت بلخ صاحب دارد، گفت  این ولایت خانه مشترک همه اقوام مختلف است.

چند روز پیش حکومت محلی  بلخ در ارتباط میثاق امنیتی ، نظام الدین قیصاری را در  نشستی در مزار شریف دعوت کرد و به او دشنام وناسزا گفته بود.

محمد فرهاد عظیمی والی بلخ نیزبه  رسانه ها عنوان کرده بود نظام الدین قیصاری شخص مجرم واز  افراد غیر مسئول می باشد و نباید در امورداخلی ولایت بلخ  دخالت کند.

 حال پسر عطامحمد نوردر صفحه رسمی خودش نوشته  است که ولایت بلخ صاحب دارد .

 پیام  طرفداران  شمال افغانستان به عطامحمد نور این است ولایت بلخ  تنها متعلق به  یک قوم نیست بلکه خانه مشترک همه اقوام مختلف است.

زادگاه نظام الدین قیصاری،  ولایت  فاریاب است و گاهی اوقات به مزار شریف ولایت  بلخ نیز سفر می کند  این موضوع باعث اختلاف میان دوستم  و عطا محمد نور شده است .

دوستم نیز در واکنش به اظهارات عطا محمد نور گفته است قیصاری  متعلق به تمام افغانستان  است و نه تنها فاریاب  و از حق حقوق تمام ملت دفاع خواهد کرد.

 

کلیدواژه