انفجار در کابل؛ زخمی شدن رئیس کمیسیون حل منازعات مالی بانک مرکزی + صوت
(last modified 1399-11-05T04:32:50+00:00 )
دلو 05, 1399 09:02 Asia/Kabul

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد صبح امروز در انفجار ماین مقناطیسی در کابل، رییس کمیسیون حل منازعات مالی این بانک هدف قرار گرفت و زخمی شد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،بانک مرکزی افغانستان تایید کرده‌است که صبح امروز (یکشنبه، ۵ دلو) حوالی ساعت ۸:۱۵ یک موتر  حامل کارمندان این بانک، مورد حمله تروریستی با استفاده از ماین مقناطیسی قرار گرفت که یک تن کشته شد و دو تن دیگر زخمی شدند.

در اعلامیه بانک مرکزی افغانستان آمده‌است که هدف این حمله تروریستی موتر شخصی "عبدالله دورانی" رئیس کمیسیون حل منازعات مالی این بانک بود که وی در این انفجار زخمی و محافظش کشته شد.

این در حالی است که فردوس فرامرز؛ سخنگوی پولیس کابل گفته‌ بود که حوالی ساعت ۰۸:۱۲ دقیقه در مربوطات ناحیه هشتم سرک سوم شاه‌ شهید، یک عراده واسطه نوع لندکروزر هدف انفجار ماین قرار گرفته در نتیجه سه تن مجروح شده‌‌ است.

همزمان با هشدار اخیر امریکا به اتباع  خود در افغانستان ، شهر کابل شاهد انفجارهای پیاپی است که تاکنون دهها نفر کشته و زخمی شدهاند .

 سفارت آمریکا در کابل هفته گذشته از اتباع خود خواسته بود  از سفر به افغانستان بدلیل تشدید جنگ  و ناامنی و حملات خونین  خودداری کنند.

این هشدار امریکا در حالیست که واشنگتن خود عامل اصلی ناامنی ، بی ثباتی  ،جنگ ، تروریسم ، تولید قاچاق مواد مخدر و کشتارمردم  است و ثابت کرده که در مقابله  با طالبان ، تامین امنیت و برقراری صلح  در افغانستان ناتوان است .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش قریشی از کابل:

کلیدواژه