نشست صلح محور رایزنی وزیر امور خارجه افغانستان با سفیر روسیه در کابل
(last modified 1399-12-20T05:05:31+00:00 )
حوت 20, 1399 09:35 Asia/Kabul
  • نشست صلح محور رایزنی وزیر امور خارجه افغانستان با سفیر روسیه در کابل
    نشست صلح محور رایزنی وزیر امور خارجه افغانستان با سفیر روسیه در کابل

سفیر روسیه در کابل در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان از رهبری شورای عالی مصالحه ملی و برخی مقامات دولتی دیگر برای شرکت در نشست صلح مسکو، دعوت کرد.

 به گزارش رادیودری، طبق اعلامیه وزارت خارجه افغانستان، حنیف اتمر عصر روز سه شنبه با دیمیتری ژیرنوف؛ سفیر روسیه در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

در این دیدار سفیر روسیه پیرامون برگزاری گفتگوهای صلح افغانستان در مسکو صحبت کرده و در مورد ارسال دعوت‌نامه‌ها به رهبری حکومت و سیاسیون افغانستان، به اتمر معلومات داده است.

اتمر نقش روسیه را در تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی برای تأمین صلح پایدار در افغانستان مهم خوانده و گفته به زودی در پیوند به نشست مسکو، دیدگاه‌های حکومت افغانستان را با روسیه در میان خواهد گذاشت.

قرار است روسیه به تاریخ ۱۸ مارچ/28حوت نشستی را با حضور کشورهای امریکا،‌ روسیه، چین و پاکستان درباره صلح افغانستان برگزاری کند.

ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه رییس‌ جمهور روسیه در امور افغانستان از رهبری شورای عالی مصالحه ملی و برخی مقامات دولتی دیگر برای شرکت در این نشست، دعوت کرده‌است.

کابلوف گفته‌است که این نشست به تاریخ ۱۸ مارچ/28حوت در مسکو برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن را تسریع گفتگوهای صلح میان هیات‌های گفتگوکننده دولت و طالبان، رسیدن به توافق و پایان جنگ در افغانستان عنوان کرده‌است.

کلیدواژه