حوت 20, 1399 11:15 Asia/Kabul
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی «مثل یک زن» از سوی جوانان هرات
    برگزاری نمایشگاه نقاشی «مثل یک زن» از سوی جوانان هرات

شماری از دختران و پسران جوان در هرات، نمایشگاه نقاشی زیر نام «مثل یک زن» را به مناسبت روز جهانی همبستگی زنان، برگزار کردند. در این نمایشگاه ۳۷ اثر از ۱۸ هنرمند که بیش‌تر زنان هستند به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، نمایشگاه نقاشی «مثل یک زن» از سوی نگارستان ملی هرات برگزار شده و شماری از هنرجویان، نقاشی‌ها و طرح‌های گرافیکی خود را به مناسبت روز زن، در این نمایشگاه به دید گذاشته‌اند.

شریفه‌الجاء شریفی، مسوول نگارستان ملی هرات و برگزارکننده این نمایشگاه گفت که شمار زیادی از اثرهای به نمایش گذاشته شده از هنرجویان این نهاد است که پس از فراگیری دوره‌های آموزشی آن را خلق کرده‌اند. به گفته او، پیام این آثار توانمندسازی و برابری زن و مرد است.

آریا رووفیان، رییس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که این نمایشگاه به هدف حفظ ارزش‌های دو دهه اخیر به نمایش گذاشته شده است و جایگاه زنان را در فرهنگ‌وهنر نشان می‌دهد.

به باور او، در این آثار هنری پیام روشن از جوانان هراتی به چشم می‌خورد که زنان به عقب بر نمی‌گردند.

او تأکید کرد که با آغاز گفت‌وگوها صلح، زنان نگران از دست رفتن دست‌آوردهایشان هستند که مبادا در مذاکرات صلح حقوق و آزادی‌‌های آنان پایمال شود.

این نمایشگاه برای دو روز در خیابان علی موفق در تالار علامه سلجوقی برگزار شده و برگزارکنند‌گان آن می‌گویند که احتمال دارد مدت آن تمدید شود.

کلیدواژه