حوت 23, 1399 15:06 Asia/Kabul
  • تولید شصت تن گوشت ماهی در یکسال در ولایت ننگرهار‎
    تولید شصت تن گوشت ماهی در یکسال در ولایت ننگرهار‎

سخنگوی والی ننگرهار می گوید در ۱۸۳ فارم پرورش ماهی در ولسوالیهای بهسود، کامه، سرخرود، بتي کوټ، مهمند دره ، کوزکونر،لالپور و گوشته ای این ولایت سالانه شصت تن گوشت ماهی تولید وبه بازار عرضه می گردد

به گزارش رادیو دری ، عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید در ۱۸۳ فارم پرورش ماهی در ولسوالیهای بهسود، کامه، سرخرود، بتي کوت، مهمند دره ، کوزکونر،لالپور و گوشته ای  این ولایت سالانه شصت تن گوشت ماهی تولید وبه بازار عرضه می گردد . وی گفت در این فارمهای پرورش انواع مختلف ماهی مانند کراس،سلور،کارپ وانواع دیگر تولید می شود .

به گفته  سخنگوی والی ننگرهار در حال حاضر تنها در ولسوالی سرخرود یک فارم تولید تخم ماهی وجود دارد که اداره زراعت ومالداری این ولایت در سال روان یک فارم تولید تخم ماهی و همچنان یکصد فارم پرورش ماهی را در منطقه ای عبدالخیل که در کنار دریای کونر موقعیت دارد و محل مناسب برای ساختن فارمهای پرورش ماهی می باشد ایجاد می نماید .

سخنگوی والی ننگرهار افزود با ساختن این فارم ها میزان تولید گوشت ماهی نیزدر این ولایت بلند خواهد شد. در حال حاضر قسمت بیشتر از گوشت ماهی مورد نیاز مردم ولایت ننگرهار از کشور همسایه پاکستان وارد می گردد.

کلیدواژه