آغاز واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۵۰ سال، مهاجران و آوارگان در افغانستان
(last modified 1400-01-14T05:58:09+00:00 )
حمل 14, 1400 10:28 Asia/Kabul
  • آغاز واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۵۰ سال، مهاجران و آوارگان در افغانستان
    آغاز واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۵۰ سال، مهاجران و آوارگان در افغانستان

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که روند اجرای واکسن کرونا بر افراد بالاتر از ۵۰ سال، مهاجرین، آوارگان و افراد دارای امراض مزمن را نیز آغاز کرده است.

به گزارش رادیو دری،«دستگیر نظری»، سخنگوی وزارت صحت عامه به روزنامه اطلاعات روز گفت که در حال حاضر ده گروه از افراد جامعه شامل روند اجرای واکسن کرونا شده‌اند.

به گفته‌ وی،‌ این ده گروه شامل 20 درصد افراد جامعه بوده و در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند.

این درحالی است که به تازگی عبدالحکیم تمنا، رییس اداره بهداشت ولایت هرات نسبت به شیوع موج سوم ویروس کرونا به‌ویژه نوع جهش‌یافته‌ی این ویروس (ویروس انگلیسی) در افغانستان هشدار داده است.

تمنا در یادداشتی در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک نوشته که واکسن به اندازه‌ی کافی وجود دارد. او از مردم خواسته است که افراد بالای ۵۰ سال را برای تطبیق واکسن کرونا به مراکز درمانی ببرند.

روند اجرای واکسن کرونا در پنجم حوت آغاز شد. پیش از این تنها کارمندان درمانی، نیروهای امنیتی، کارمندان رسانه‌ها و آموزگاران در اولویت اجرای واکسن کرونا قرار داشتند.

افغانستان تا کنون نزدیک به یک میلیون دوز واکسین کرونا را از هند و سازمان کواکس دریافت کرده است. براساس معلومات وزارت صحت عامه، طی نزدیک به چهل روز گذشته بیش از ۵۱ هزار نفر در سراسر کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

کلیدواژه