حمل 18, 1400 07:47 Asia/Kabul
  • انتقال قدرت در افغانستان باید براساس انتخابات باشد
    انتقال قدرت در افغانستان باید براساس انتخابات باشد

معاون رئیس جمهور افغانستان با حمایت از مذاکرات بین الافغانی گفت: هرنوع انتقال قدرت در افغانستان باید براساس انتخابات و متضمن حفظ نظم سیاسی و امنیتی موجود باشد.

به گزاش رادیودری به نقل از آوا، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه در دیدار با استیفانو پونتیکورو، نماینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در افغانستان گفت: انتخابات از دستاوردهای مهم و اساسی مردم افغانستان در دو دهه اخیر است و مشروعیت قانونی و سیاسی نظام را تضمین می کند.

سرور دانش با اشاره به روند صلح افغانستان افزود: صلح باید منجر به ثبات و تداوم نظم سیاسی، امنیتی و اداری موجود شود و از فروپاشی نظام و تکرار گذشته‌های تلخ، جلوگیری کند.

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان گفت: حکومت افغانستان تعهد قوی برای تأمین صلح و پایان جنگ در کشور دارد، اما باید مطمئن شویم که گروه طالبان به بهانه صلح قصد تسلط انحصاری را ندارد که در آن صورت، هیچ گروه سیاسی و اجتماعی تسلیم طالبان نخواهد شد.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت که حکومت افغانستان برای تأمین صلح در کشور، بر تداوم نظام و قانون اساسی کشور و تعدیل قانون بعد از توافق صلح تأکید دارد، اما طرح حکومت موقت و لغو قانون اساسی برای ما قابل قبول نیست.

نماینده ناتو در افغانستان هم در این دیدار گفت: ما نیز از فروپاشی نهادهای قانونی افغانستان در روند صلح نگران هستیم و معتقدیم انتقال قدرت در افغانستان باید به شکلی صورت بگیرد که منجر به صلح، ثبات و حفظ دستاوردهای مردم افغانستان شود.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هم چندروز پیش بار دیگر با تاکیدبر واگذاری قدرت به جانشینش از طریق انتخابات، گفت: حاضر است که برای صلح، انتخابات زودهنگام برگزار کند.

کلیدواژه