جوزا 29, 1403 18:04 Asia/Kabul
  • عضو پارلمان سابق افغانستان: سرور دانش مردم را با یک جارو برقی و تلویزیون فریب داد
    عضو پارلمان سابق افغانستان: سرور دانش مردم را با یک جارو برقی و تلویزیون فریب داد

یک نماینده پارلمان سابق افغانستان، سرور دانش معاون دولت اشرف غنی را به خروج ۳۷ میلیون دلار پول از افغانستان متهم کرده و گفته است که او مردم را با بردن یک جارو برقی و تلویزیون فریب داده است.

به گزارش رادیو دری، عباس ابراهیم‌زاده با انتشار مطلبی ادعا کرد که سرور دانش هنگام ترک افغانستان ۳۷ میلیون دلار را با خود به خارج از کشور منتقل کرده ‌است و در زمان کارش به عنوان معاون رئیس‌جمهوری نیز پنج خانه در ترکیه و دو خانه در کابل خریده است.

او خطاب به سرور دانش معاون دولت اشرف غنی می افزاید: «مردم را با بردن یک جارو برقی و تلویزیون از طریق میدان هوایی» فریب دادی.

این نماینده پارلمان  پیشین افغانستان همچنین دانش را متهم به بی‌کفایتی کرد و گفت:  دانش جرات صحبت کردن و پرسیدن از اشرف غنی را نداشت، چون در ملاقات با رئیس‌جمهوری به او اجازه صحبت داده نمی‌شد.

ابراهیم زاده اضافه کرد: دانش در دولت پیشین، ماهوار، یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بابت کرایه خانه، دفتر و نیازهای روزانه‌اش دریافت می‌کرد، اما هرماه حدود هزار دلار آن را خرج می‌کرد.

در روز سقوط کابل به دست طالبان، برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی نوشتند که سرور دانش هنگام ترک کابل، با خود یک دستگاه جارو برقی و یک تلویزیون برده است.

 عباس ابراهیم‌زاده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹، از متحدان اشرف غنی و سرور دانش بود و در تا آخرین روز فروپاشی دولت پیشین نیز با سرور دانش روابط نزدیکی داشت.

سرور دانش، حزب تاسیس کرد

پیوستن حزب سرور دانش به شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان

کلیدواژه