حمل 29, 1400 16:50 Asia/Kabul
  • رایزنی مسئولان وزارت خارجه پاکستان و افغانستان
    رایزنی مسئولان وزارت خارجه پاکستان و افغانستان

مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان و افغانستان امروز یکشنبه تلفنی درخصوص مسایل مختلف گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش رادیودری، "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان و "حنیف اتمر" سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در این گفتگو درباره مناسبات فیمابین بویژه روند صلح افغانستان گفتگو کردند.
"شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان که در سفر منطقه ای خود در امارات به سر می برد، در گفتگو با همتای افغانستانی ضمن بررسی آخرین تحولات پیرامون صلح این کشور، تاکید کرد: اسلام‌آباد از هیچ تلاشی برای تداوم تسهیل زمینه حل و فصل سیاسی بحران افغانستان دریغ نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان با تکرار حمایت مداوم کشورش از روند صلح افغانستان تاکید کرد: اسلام آباد یکی از شرکای اصلی در تعهد جمعی به حفاظت از صلح منطقه ای است، از این رو خواهان کاهش خشونت ها در افغانستان است.
طرفین در این رایزنی تلفنی ابراز امیدواری کردند که اجلاس بین المللی آتی در "استانبول" با موضوع افغانستان در تحقق توافقنامه های صورت گرفته در دوحه مفید واقع شده و همچنین زمینه پیشرفت در مذاکرات داخلی افغانستان را نیز فراهم کند.
وزرای خارجه پاکستان و افغانستان همچنین توافق کردند تا در نشست استانبول به صورت مجزا دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه گفتگو داشته باشند. 

شاه محمود قریشی در این گفتگو همچنین از همتای افغانستانی خود برای سفر به اسلام آباد دعوت کرد.

کلیدواژه