شروط طالبان برای حضور در نشست استانبول
(last modified Thu, 22 Apr 2021 03:54:37 GMT )
ثور 02, 1400 08:24 Asia/Kabul
  • شروط طالبان برای حضور در نشست استانبول
    شروط طالبان برای حضور در نشست استانبول

گروه طالبان برای حضور در نشست استانبول ترکیه، آزادی زندانیان و خارج شدن نام‌ رهبران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل متحد را خواستار شد.

به گزارش رادیودری به نقل از شبکه طلوع نیوز، گروه طالبان پیشتر نیز اعلام کرده بود تا زمانیکه  نظامیان آمریکایی و دیگر نظامیان خارجی از افغانستان خارج نشوند در هیج مذاکرات صلحی شرکت نمی کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد، رسیدن به صلح با حضور خارجی‌ها در افغانستان امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل این گروه نشست استانبول ترکیه را تحریم کرده است.

«محمد عمر داوودزی» نماینده ویژه ریاست جمهوری افغانستان در امور پاکستان هم باتوجه به شروط طالبان گفت: آزادی هفت‌هزار زندانی گروه طالبان باید مشروط  به قبول  آتش‌بس از طرف این گروه شود .

سال گذشته نیز براساس توافق بین آمریکا، طالبان و دولت افغانستان، دولت بیش از 5500 زندانی گروه طالبان را آزاد  کرد اما جنگ و درگیری همچنان در این کشور ادامه دارد.

نشست مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان به منظور پایان جنگ و درگیری قرار بود ۲۴ آوریل/4ثور برگزار شود، اما به‌ علت شرکت نکردن طالبان در این نشست برای دومین بار به تأخیر افتاده‌ است.

کلیدواژه