خدمات رایگان غربالگری سلامت ورزشکاران افغانستانی و ایرانی در مشهد اجرا شد
(last modified 1395-08-10T14:05:45+00:00 )
عقرب 10, 1395 18:35 Asia/Kabul
  • خدمات رایگان غربالگری سلامت ورزشکاران افغانستانی و ایرانی
    خدمات رایگان غربالگری سلامت ورزشکاران افغانستانی و ایرانی

صبح امروز طرح غربالگری سلامت، ویژه ورزشکاران ایرانی و افغانستانی گروه ورزش صبگاهی «طلوع» در بوستان بسیج به منظور پیشگیری از بیماری‌ها، با همکاری بیمارستان 22 بهمن در مشهد به صورت رایگان به اجرا در آمد.

طرح غربالگری سلامت صبح امروز در بیمارستان 22 بهمن مشهد با حضور «مسعود عیسی پور چشانی» ریاست این مرکز درمانی به اجرا گذاشته شد و تمام ورزشکاران مورد معاینه قرار گرفته و دستورهای لازم پزشکی به آنان ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،مسعود عیسی پور متخصص و جراح اورولوژی و رئیس بیمارستان 22 بهمن مشهد وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در مورد جزئیات این طرح گفت: این بیمارستان در یک منطقه‌ای قرار گرفته که مردم آن از نظر اقتصادی از متوسط به پایین قرار دارند، ولی عیلرغم مشکلات اقتصادی مردم بسیار خونگرم و با محبتی هستند و نهایت سعی و تلاش را برای ارتقا سلامت خود انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: من امروز مایل بودم که خودم این عزیزان را معاینه کنم و حضور این ورزشکاران برای من جالب بود که بسیاری از آنان از دوستان مهاجر افغانستانی ما بودند که در رشته‌های مختلف در مشهد فعالیت دارند و در همسایگی بیمارستان در بوستان بسیج در یک برنامه منسجم ورزشی، برای سلامتی خود تلاش می‌کنند.

رئیس بیمارستان 22 بهمن خاطر نشان کرد: این طرح نمادین، حداقل کاری بود که بیمارستان 22 بهمن می‌توانست برای این افراد انجام دهد و در مواردی که احساس می‌شد افراد باید مراقبت‌های بیشتری برای سلامتی خود داشته باشند، توصیه‌ها لازم صورت گرفت و در برخی از موارد که نیاز به آزمایش‌های تخصصی‌تر بود دستورهای پزشکی لازم به بیماران توصیه شد.

این پزشک متخصص و جراح بیماری‌های اورولوژی یادآور شد: مجموعه بیمارستان 22 بهمن هدفش از ابتدا با تعرفه خیریه بنا شده است و در زمینه ارتقا سطح سلامت جامعه تلاش دارد و بعد از این هم ما در خدمت این عزیزان هستیم.

عیسی پور در ادامه از آشنایی دیرینه خود با مهاجرین افغانستانی یاد کرد و افزود: من از ابتدای فارغ‌التحصیلی در سال 1365 با مردم مهربان و خون گرم افغانستان ارتباط دارم و مدت 12 سال به عنوان پزشک عمومی در بیمارستان شهید هاشمی و منطقه گلشهر مشهد طبابت کردم و از آن پزشکانی هستم که با مهاجرین رفت و آمد خانوادگی دارم.

وی ادامه داد: من بعد از اینکه مدرک تخصصی خود را گرفتم این حس را داشتم که مردم این منطقه به خصوص مهاجرین شایستگی بیشتری برای خدمت دارند و علیرغم اینکه من در بالای شهر هم مطب دارم ولی ترجیح می‌دهم که در مطب منطقه طلاب بیشتر حضور داشته باشم و افتخاری است برای من که بتوانم در خدمت مردم این مناطق باشم.

این پزشک متخصص خاطر نشان کرد: در عمر پزشکی خود که با مهاجرین افغانستانی سرکار داشتم آنان را انسان‌های مهربان دیدم که در زندگی قناعت دارند و خیلی مردم آرام و صبوری هستند.

وی تاکید کرد: مهمان نوازی سنت اسلامی و ایرانی مردم ایران است ولی علیرغم اینکه این افراد مهمانان ما هستند و در دین و سنت ما هم تاکید شده که باید از مهمانان خود به نحوه احسن پذیرایی کنیم ولی متاسفانه در برخی از موارد این شرایط ایجاد نشده و من امیدوارم که مهاجرین افغانستانی روزی در ایران بهتر از ما زندگی کنند.

وی در پایان افزود: همه خدماتی را که قرار است دولت برای افراد جامعه خود بدهد باید مهاجرین هم از این خدمات بهره مند شوند و این اعتقاد ما است و دین ما هم بر این تاکید دارد.

«محمد آصف اخلاقی» مسئول فرهنگی «گروه ورزشی-فرهنگی طلوع» در گفت‌وگو با فارس گفت: گروه ورزشی طلوع در بوستان بسیج مشهد متشکل از ورزشکاران ایرانی و افغانستانی است و طبق هماهنگی‌هایی که با ریاست بیمارستان 22 بهمن مشهد صورت گرفت، صبح امروز ورزشکاران صبحگاهی این بوستان با حضور در بیمارستان به صورت رایگان مورد معاینه پزشکی لازم قرار گرفتند.

وی افزود: من از طرف همه ورزشکاران به‌خصوص جامعه مهاجر افغانستانی از دکتر عیسی پور تشکر می‌کنم که شخصاً به معاینه ورزشکاران پرداخت و همیشه هم در خدمت محرومان و مهاجرین عزیز بوده و تا آنجا که در توانش باشد از خدمت به مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر و مهاجر دریغ نمی‌کند.

کلیدواژه