ثور 19, 1400 17:17 Asia/Kabul
  • تصویری دردناک که هشتگ «#مادر_بلند_شو» را ترند کرد
    تصویری دردناک که هشتگ «#مادر_بلند_شو» را ترند کرد

روز گذشته بار دیگر افغانستان در ماتم کودکان در خون غلتطیده رفت. هنوز از جان پدر کجاستی نگذشته که روز گذشته آنطور که برخی رسانه‌ها می‌گویند داعش به این مدرسه که آن‌ها به آن می‌گویند «مکتب خانه» حمله کرده است و طالبان نیز شدیدا دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده، اما کاربران افغان در کانال‌های تلگرامی و توئیتر ادعای طالبان را مضحک خوانده اند.

از روز گذشته با انتشار تصویری از یک مادر که در انفجار کشته شده است و کودکانش بالای سر او ایستاده اند در توئیتر با هشتگ #مادر_بلند_شو ترند شده است. افغانستان امروز در غم دخترکانی است که با آرزوی فردایی بهتر با آینده‌ای روشن راهی مدرسه شده بودند. کودکانی که آرزوی آن‌ها جوی خون شد و بهای آن را هیچکس نخواهد داد.

در میان تصاویر عکس دیگری که در توئیتر بازتاب گسترده‌ای داشته در کنار جسد دخترک خردسال، کتاب کمپیوتر (کامپیوتر) صنف یازدهم (سال یازدهم) بود. روی جلد آن نوشته بود: «از معلم کمیا پرسیدم که عشق چیست؟ گفت که عشق عنصر است.»

تصویر دیگری که دل جهانیان را در شبکه‌های اجتماعی به درد آورده است، دخترکی خردسال که وحشت زده در حال گریستن است و کتاب‌های خود را مانند عروسک در بغل گرفته است.

 

 

کلیدواژه