جوزا 10, 1400 16:12 Asia/Kabul
  • 270 کشته و زخمی نتیجه خشونت های شبانه روز گذشته در افغانستان
    270 کشته و زخمی نتیجه خشونت های شبانه روز گذشته در افغانستان

آخرین گزارش‌ها از درگیری‌های میدانی و ترور‌ها در افغانستان از کشته و زخمی شدن حدود دویست و هفتاد نفر حکایت دارد.

به گزارش رادیو دری، وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: براثر عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در  ولایت های ننگرهار، لغمان، غزنی، قندهار، ارزگان، زابل، بادغیس، هرات، فراه، بلخ، هلمند و تخار، صد و پنجاه و شش نفر از اعضای طالبان کشته و هشتاد و پنج نفر از آن‌ها زخمی شدند، همچنین در این عملیات ها، چهل و نه حلقه مین کارگذاشته شده در مناطق مختلف افغانستان کشف و خنثی شد.

وزارت دفاع افغانستان افزود: نظامیان کماندوی افغان با اجرای عملیاتی در ولایت قندوز افغانستان، پنج زندانی را از زندان طالبان آزاد کردند، در این عملیات دوازده عضو طالبان کشته و هشت نفر از آن‌ها زخمی شدند.

همچنین منابع امنیتی ولایت پروان اعلام کردند: یک افسر پلیس ولایت کاپیسا در حمله افراد مسلح ناشناس در مرکز ولایت پروان کشته شد.

خبر دیگر از ولایت پروان حاکی از آن است که نیرو‌های پلیس ولایت دایکندی که از مسیر ولایت پروان عازم محل وظیفه خود بودند در ولسوالی «شینواری» ولایت پروان هدف حمله طالبان قرارگرفتندکه براثر آن دو نیروی پلیس زخمی شدند و یکی از آن‌ها ناپدید شده است.

شب گذشته نیز افراد مسلح ناشناس راننده «سامعه عزیزی سادات» عضو مجلس نمایندگان افغانستان را در ولایت پروان به ضرب گلوله کشتند.

ولایت پروان که در همجواری شهر کابل قرار دارد این روز‌ها به یکی از استان‌های نا امن افغانستان تبدیل شده است.اعضای مجلس نمایندگان افغانستان نیز درجلسه علنی امروز خود از تشدید درگیری‌ها در این کشور بویژه در  ولایت های پروان، ارزگان، هلمند، قندهار، سرپل، لغمان، نورستان، بغلان، غزنی، جوزجان و بادغیس به شدت ابراز نگرانی کردند.

«احمد جاوید جیحون» نایب رئیس مجلس نمایندگان افغانستان که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت از تشدید جنگ و درگیری درافغانستان به عنوان بازی «باخت – باخت» درروند صلح یاد کرد.

کلیدواژه