اتحادیه اروپا: طالبان انگیزه ای برای پایان جنگ افغانستان ندارد
(last modified 1400-03-20T10:15:23+00:00 )
جوزا 20, 1400 14:45 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا: طالبان انگیزه ای برای پایان جنگ افغانستان ندارد
    اتحادیه اروپا: طالبان انگیزه ای برای پایان جنگ افغانستان ندارد

اتحادیه اروپا که از بازیگران اصلی جنگ و ویرانی افغانستان است اعلام کرد طالبان انگیزه ای برای پایان جنگ و صلح در این کشور ندارد .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری آوا ،   مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (چهارشنبه )  در پارلمان اروپا با بیان اینکه گروه طالبان بیش‌ از نیمی از قلمرو افغانستان را در اختیار دارد  گفت  جنگ و خشونت و کشتار در افغانستان همچنان ادامه دارد و روند صلح هم متوقف شده است . 

"جوزف بورل"  Josep Borrell افزود  هیچ جای‌گزینی برای حل بحران افغانستان از طریق مذاکرات صلح فراگیر وجود ندارد.

بورل مدعی شد  منافع راهبردی  اتحادیه اروپا در افغانستان با خطر مواجه است و خروج نظامیان خارجی ، دست کشیدن از کمک‌های سیاسی و نظامی به افغانستان منافع اتحادیه اروپا را تأمین نمی‌کند

این اظهارات جوزف بورل در حالیست که هیچ اشاره ای به حضور نظامی بیست  ساله شکست خورده امریکا و غرب در افغانستان نکرد که هیچ  نتیجه ای غیر از تخریب زیر ساخت ها ،آوارگی میلیون ها  نفرو کشته و زخمی شدن صدها هزار نفر از مردم این کشور نداشت  .

امریکا در حالی با خفت و خواری و شکست مفتضحانه از افغانستان خارج می شود که به اشتباه و تجربه تلخ اتحادجماهیر شوروی از افغانستان  مواجه شده است که هیچ توجیه ای برای مردم این کشور و امریکا ندارد .

کلیدواژه