هشدار رهبر حزب اسلامی افغانستان درباره خروج غیر مسئولانه آمریکایی ها از این کشور
(last modified 1400-03-22T07:25:49+00:00 )
جوزا 22, 1400 11:55 Asia/Kabul
  • هشدار رهبر حزب اسلامی افغانستان درباره خروج غیر مسئولانه آمریکایی ها از این کشور
    هشدار رهبر حزب اسلامی افغانستان درباره خروج غیر مسئولانه آمریکایی ها از این کشور

رهبر حزب اسلامی افغانستان با هشدار در مورد "خروج غیرمسئولانه" آمریکایی‌ها از افغانستان گفت، با این وضعیت دولت توان مقابله با شبه‌نظامیان طالبان را ندارد.

به گزارش رادیو دری، گلبدین حکمتیار گفت:  آمریکایی ها با سرعت در حال خروج هستند و من میتوانم واژه غیرمسئولانه را هم به آن بیفزایم.
به گفته این شخصیت سیاسی افغان آمریکایی ها بعد از  یک جنگ ۲۰ ساله فرسایشی  بدون اینکه مسئولیتی در قبال تشکیل دولت آینده در افغانستان بپذیرند، میروند.  
وی که  با وجود امضای پیمان صلح با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، از منتقدان وی است افزود: دولت کنونی شکست خورده و فاسد است، محبوبیت ندارد و مملو از تفرقه است.
حکمتیار ادامه داد: با ساختار و استراتژی کنونی دولت افغانستان، بعید به نظر میرسد که دولت افغاستان و ارتش آن بتواند این جنگ را تحمل کند.
وی همچنین رسانه های غربی را مسئول  تخریب وجهه خود  خواند و مدعی شد  جان باختن مردم در طول جنگ داخلی چیزی نیست که بتوان با کشته شدن و در نتیجه اشغال خارجی مقایسه کرد.
گفتنی است حکمتیار خود  از اوایل دهه ۹۰ میلادی به دنبال فرو ریختن راکت بر سر پایتخت افغانستان با نام مستعار "قصاب کابل" شناخته میشود.

تاکید گلبدین حکمتیار بر ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان

کلیدواژه