جوزا 24, 1400 09:59 Asia/Kabul
  • تشدید خشونت در شمال افغانستان و ادعای نقش آفرینی پاکستان
    تشدید خشونت در شمال افغانستان و ادعای نقش آفرینی پاکستان

مقام‌های محلی ولایت سرپل افغانستان می گویند، حملات طالبان در مناطق مختلف این ولایت بدون دستاوردی دفع شده است.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری آوا، اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل روز یکشنبه گفت: حملات طالبان در ولسوالی های گوسفندی، سانچارک و صیاد این ولایت بدون دستاورد عقب زده شده‌ و این گروه متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده است.

عضو شورای ولایتی سرپل گفت:  طالبان در جنگ موفق به تصرف سرپل نخواهد شد و تاکنون مناطق محدودی را که تصرف کرده‌، با خیانت، تبلیغات و اعزام بزرگان قومی بوده است.

این در حالی است که در پنج روز اخیر، بیش از ۴۰ پاسگاه در اطراف مرکز سرپل به تصرف طالبان درآمده است. این تصرفات به گفته مقامات نظامی «عقب نشینی تاکتیکی» بوده و در آن بخشی از تجهیزات نیروهای دولتی به دست طالبان افتاده است.

دو روز قبل، ولسوالی سوزمه قلعه سرپل به دست طالبان سقوط کرد و با قطع شبکه های مخابراتی هنوز از وضعیت این ولسوالی خبری نیست.

با این‌همه، مارشال دوستم رئیس جنبش ملی -اسلامی و از فرماندهان جهادی افغانستان، پس از آغاز عملیات در مسیر شاهراه شبرغان - بلخ، روز گذشته در مسیر شاهراه سرپل - جوزجان حضور یافت و از پاسگاه های این مسیر بازدید کرد و گفت: جنگ شمال از سوی ژنرال های بازنشسته پاکستانی رهبری می شود.

پاکستان همواره این ادعاها را رد کرده؛ اما کابل معتقد است که جنگ طالبان از سوی ارتش و سازمان جاسوسی آن کشور، هدایت می‌شود.

مخالفت پاکستان با نقش آفرینی هند در افغانستان

کلیدواژه