جوزا 26, 1400 13:30 Asia/Kabul
  • هشدار طالبان درباره حضور نیروهای خارجی به‌ بهانه تأمین امنیت در کابل
    هشدار طالبان درباره حضور نیروهای خارجی به‌ بهانه تأمین امنیت در کابل

طالبان تصمیم ناتو بر ادامه حضور شماری از نیروها برای تأمین امنیت در فرودگاه کابل را ادامه اشغال دانست و درباره تبعات آن هشدار داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از تسنیم ، طالبان در واکنش به تصمیم سازمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ادامه حضور نظامیان ترکیه‌ در افغانستان برای تأمین امنیت فرودگاه کابل، آن را تصمیمی یکجانبه برای «دوام اِشغال» و به‌معنی «زیرپا گذاشتن اراده و استقلال افغان‌ها» دانست.

درحالی که هیچ یک از مقامات ناتو در امضای توافقنامه قطر حضور نداشتند و نماینده آمریکا در امور افغانستان این توافق را با طالبان امضا کرد، این مطلب تأکید می‌کند که  ناتو به سرکردگی آمریکا «پیمان پایان اشغال» را امضا کرده است.

طالبان افزوده، ناتو به‌بهانه تأمین امنیت فرودگاه‌ها می‌خواهد افغانستان را به میدان رقابت با رقبای منطقه‌ای خود تبدیل کند که این را افغان‌ها هرگز تحمل نمی‌کنند. این گروه در ادامه از ترکیه نیز خواسته با ادامه حضور در افغانستان مرتکب «اشتباهی بزرگ» نشود.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه پیش از این گفته بود که اگر دیگر کشورهای عضو ناتو به یک سری تعهدات مشخص سیاسی، مالی و لجستیکی پایبند باشند، نظامیان این کشور نیز به حضور در افغانستان ادامه خواهند داد. پیشتر نیز گمانه‌زنی‌ها در این خصوص مطرح شده بود.

پیام طالبان به ناتو: ادامه جنگ و اشغال به نفع شما نیست

کلیدواژه