جوزا 31, 1400 07:01 Asia/Kabul
  • استقبال اشرف غنی از نقش فعال ایران و پاکستان در صلح افغانستان
    استقبال اشرف غنی از نقش فعال ایران و پاکستان در صلح افغانستان

رئیس جمهوری افغانستان از نقش فعال‌تر جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در روند صلح پایدار و ایجاد ثبات در آن کشور استقبال کرد.

به گزارش رادیودری به نقل از ایرنا، محمداشرف غنی روز یکشنبه در نشستی که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان در رابطه با "روز مهاجرت" برگزار شد، از کشورهای همسایه به‌ویژه ایران و پاکستان خواست تا با نقش فعال‌شان زمینه ایجاد ثبات و صلح پایدار و عادلانه در افغانستان را فراهم کنند.

رئیس جمهوری افغانستان با اعلام اینکه جامعه جهانی به گروه طالبان حیثیت سیاسی داده است، گفت: طالبان مسئول ادامه‌ جنگ هستند و همه‌روزه تأسیسات عمومی را تخریب می کنند و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. غنی از کشورهای جهان خواست تا جنگ غیر مشروع تحمیل شده از سوی طالبان به مردم را محکوم کنند.

رئیس جمهور غنی در سخنان خود بدون اشاره به حضور میلیونها مهاجر افغانستانی در ایران و پاکستان، ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت مهاجرین به کشور را وظیفه دولت خود خواند و گفت: ما متعهد هستیم که مهاجرین افغان سرمایه بزرگ کشور هستند و از این سرمایه باید همه افغان ها بهره ببرند.

در چهار دهه گذشته آوارگی به میلیون ها افغان آسیب جدی زده است و آنها از حوادث طبیعی، فقر و تداوم جنگ ها آسیب های فراوان دیده اند.

تاکید بر نقش فعال کشور‌های منطقه در روند صلح افغانستان

کلیدواژه