سرطان 11, 1400 10:21 Asia/Kabul
  • خروج معنی دار ناتو از افغانستان
    خروج معنی دار ناتو از افغانستان

همزمان با تشدید جنگ در افغانستان؛ نظامیان خارجی به سرکردگی امریکا  یکی پس از دیگری به حضور نظامی خود در این کشور پایان می‌دهند.

به گزارش  رادیو دری؛ نظامیان خارجی از جمله امریکایی ها در حالی با خفت و خواری از افغانستان خارج می شوند که جنگ، خشونت و کشتارهمچنان ادامه دارد و مردم  و شخصیت های سیاسی و مذهبی این کشور،  امریکا را بازیگر جنگ شکست خورده بیست ساله  افغانستان می دانند.

این هفته نظامیان ایتالیایی که درولایت هرات حضور داشتند به حضور نظامی خود به صورت کامل پایان دادند و پایگاه «ارینا» را به نظامیان افغان واگذار کردند.

فرماندهان ارتش افغانستان می گویند: نظامیان ایتالیایی تجهیزات نظامی را با خود برده  و باقیمانده را نابود کرده اند.

در دو دهه اخیر پنجاه و سه نظامی ایتالیایی نیز در افغانستان کشته شدند.

 این هفته نظامیان آلمانی هم  به حضور نظامی بیست ساله خود درشمال افغانستان  پایان دادند.

کارنامه آلمان در افغانستان سیاه است جنایت نظامیان آلمانی در سال ۲۰۰۹ میلادی(1387) که در آن تانکر‌های حامل سوخت، هدف حملات هوایی نیرو‌های آلمانی قرار گرفت و براثر آن حدود صد غیرنظامی کشته شدند به عنوان بخشی از جنایات جنگی در افغانستان ثبت شده است.

نظامیان خارجی در حال فرار از افغانستان هستند، اما جنگ در این کشور ادامه دارد جنگی که دونالد رامسفلد وزیر دفاع امریکا در دولت بوش  ازطراحان  آن بود که  دیروز مرد، اما جنگی که او طرفدار آن بود پایان نیافت.جنگ و درگیری در افغانستان به شدت ادامه دارد به گونه‌ای که در چهل و هشت ساعت گذشته هفت ولسوالی میان ارتش افغانستان و طالبان  در این کشور دست به دست شده است.

خروج قوای آمریکا و ناتو از افغانستان

 

کلیدواژه