سرطان 13, 1400 09:00 Asia/Kabul
  • دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بارئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان افغانستان
    دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بارئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان افغانستان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، در دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان افغانستان تاکید کرد ایران از منافع ملت افغانستان دفاع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، "وحید جلال‌ زاده "  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در دیدار "امیر گل شاهین "رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان افغانستان گفت:  ایران همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند از منافع ملت افغانستان دفاع کرده و برای صلح و ثبات پایدار کنار مردم این کشور خواهد ایستاد.

جلال‌ زاده افزود:  ایران و افغانستان دارای اشترکات فرهنگی، دینی، تاریخی و زبانی هستند و  از بسترهای موجود جهت همفکری و ارتقاء سطح همکارهای فیمابین استقبال می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  در ادامه با اشاره به حضور شمار  قابل توجهی از اتباع افغانستان در ایران افزود:  ایران در حد امکانات خود شرایط یکسانی را برای سکونت اتباع افغانی فراهم کرده است و اکنون دانش‌آموزان و دانشجویان کشور افغانستان در مراکز علمی و آموزشی مشغول تحصیل هستند.

جلال زاده  بر ادامه  سیاست اصولی  ایران،  برای حمایت از روند صلح و مذاکرات بین‌الافغانی بدون مداخله خارجی تاکید کرد وحضور نیروهای نظامی خارجی در منطقه را باعث گسترش ناامنی دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های فیمابین، اشتراکات دینی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و سرزمینی دو کشور را عامل تحکیم روابط و پیوند افغانستان و ایران  دانست.

"امیر گل شاهین "، همچنین در ادامه با تشکر از حمایت‌های  رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان افزود: هرگز کمک‌های ایران را در روزهای سخت فراموش نخواهیم کرد.

سفیر ایران در افغانستان : ایران و افغانستان دارای هویتی مشترکند

کلیدواژه