سرطان 15, 1400 16:21 Asia/Kabul
  • افتتاح مرکز تسریع روند صادرات کالاهای تولیدی در هرات
    افتتاح مرکز تسریع روند صادرات کالاهای تولیدی در هرات

وزیر تجارت و صنعت افغانستان گفت: با افتتاح مرکز تسریع روند صادرات کالاهای تولیدی در هرات در کمتر از یک ساعت اسناد کالاها تایید و آماده صادرات به کشورهای دیگر می‌شود.

به گزارش رادیودری، «نثار احمد فیضی غوریانی» وزیر تجارت و صنعت افغانستان در برنامه افتتاح مرکز تسریع روند صادرات کالاهای تولیدی درهرات افزود: در گذشته مراحل صادرات با بورکراسی پیچیده باید به تایید 19 اداره می رسیده، اما در به دستور رئیس جمهوری مرکز تسریع روند صادرات در گمرک ایجاد شده که روند صادرات محصولات را تسریع می‌کند.
وی افزود: در مراکز ایجاد شده در گمرکات 6 حوزه افغانستان تمامی ادارات مربوطه برای صادرات نمایندگان آن حضور دارند و در کمتر از یک ساعت اسناد کالاها را تایید و کالاها آماده صادرات به کشورهای دیگر می‌شود.
غوریانی بیان داشت: تاکنون در ولایت‌های قندهار، جلال آباد و هرات این مراکز در گمرکات ایجاد شده  و به زودی در ولایت های مزار و خوست نیز این مراکز افتتاح خواهد شد.
وی همچنین گفت: وزارت تجارت و صنایع افغانستان تلاش دارد تا آمار صادرات افغانستان را به سقف 2 میلیارد دلار برساند و اکنون پس از گذشت 4 ماه نخست سال جاری صادرات به یک میلیارد دلار رسیده است و بررسیهای این وزارت نشان می‌دهد که در سال جاری صادرات کالاهای تولیدی افغانستان  21 درصد افزایش یافته است.

تاکید رئیس جمهور غنی بر حمایت از تولیدات داخلی و بخش های تولیدی دولتی بجاست

کلیدواژه