دولت کابل: نشست اخیر دوحه دستاورد ملموسی نداشته است
(last modified Mon, 19 Jul 2021 09:00:51 GMT )
سرطان 28, 1400 13:30 Asia/Kabul
  • دولت کابل: نشست اخیر دوحه دستاورد ملموسی نداشته است
    دولت کابل: نشست اخیر دوحه دستاورد ملموسی نداشته است

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می گوید: نشست دو روز گذشته میان نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در دوحه قطر، نتیجه ملموس و روشنی را نداشته است.

به گزارش رادیو دری، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه) در پیامی به مناسبت عید قربان گفت: متاسفانه نشستی که اخیرا میان هیات عالی رتبه دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان با میانجی‌گری برخی از کشورها برگزار گردید، نتیجه ملموس و روشنی نداشت.

سرور دانش در این پیام می گوید که عقیم شدن روند صلح و مذاکرات میان دو طرف که از یک سال بدین سو آغاز گردیده است، نتیجه برخورد دوگانه گروه طالبان و حامیان این‌گروه با روند صلح است.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: گروه طالبان تا کنون نه‌تنها به هیچ یک از تعهدات خود در قبال مردم افغانستان عمل نکرده است بلکه کارشکنی‌های گسترده و معناداری را در روند صلح انجام داده است که بر همگان آشکار است از این رو ما از مجامع جهانی و کشورهای حامی گروه طالبان جدا می‌خواهیم که این گروه را وادار به گفت وگوی سازنده و نتیجه بخش کنند. 

نشست دو روزه صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان یکشنبه شب در دوحه پایتخت قطر با صدور بیانیه ای پایان یافت.

دو طرف در این بیانیه بر لزوم تسریع مذاکرات برای دست‌یابی به یک راه حل سیاسی عادلانه و پایدار در افغانستان توافق کردند  اما در آن از آتش‌بس سخنی به‌میان نیامده است.

توافق دولت افغانستان و طالبان بر سر تسریع مذاکرات صلح

 

کلیدواژه