سرطان 28, 1400 17:56 Asia/Kabul
  • تاکید « عبدالله عبدالله» بر پایان جنگ و درگیری در افغانستان
    تاکید « عبدالله عبدالله» بر پایان جنگ و درگیری در افغانستان

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ، ادامه جنگ و درگیری در این کشور از طرف گروه طالبان را به معنی دشمنی این گروه با پیشرفت و آبادانی افغانستان، دانست .

به رادیو دری،  « عبدالله عبدالله» روز دوشنبه در پیامی به مناسبت عید سعید قربان گفت: با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، هیچ بهانه‌ ای برای تداوم جنگ و خشونت در این کشور نیست .

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان خطاب به گروه طالبان افزود ، بحران این کشور راه حل نظامی ندارد .

این سخنان عبدالله عبدالله در حالیست که دور جدید مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان دیشب (یکشنبه شب) در دوحه پایتخت قطر با صدور بیانیه ای پایان یافت.

"عبدالله عبدالله"، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و "ملا عبدالغنی برادر"، معاون سیاسی گروه طالبان ریاست طرفین را بر عهده داشتند .

طرفین بر لزوم تسریع مذاکرات برای دست‌یابی به یک راه حل سیاسی عادلانه و پایدار در افغانستان توافق کردند  اما در آن از آتش‌بس سخنی به‌ میان نیامده است.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با حملات گروه "طالبان" به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده است.

حملات گسترده  طالبان  و عقب نشینی نیروهای امنیتی در پی سقوط برخی از ولسوالی ها، نگرانی مردم، احزاب و شخصیت های سیاسی و مذهبی افغانستان را به دنبال داشته است.

عبدالله عبدالله در نشست دوحه: مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد

کلیدواژه