اسد 06, 1400 07:20 Asia/Kabul
  • سفر سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان به ولایت بلخ
    سفر سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان به ولایت بلخ

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان به منظور ارزیابی و بررسی اوضاع امنیتی ولایت بلخ به این ولایت سفر نمود.

به گزارش خبرنگار رادیودری، بسم الله  محمدی که  روز گذشته و بدون حضور رسانه ها وارد ولایت بلخ گردید، در قول اردوی ۲۰۹ شاهین؛ با محمد فرهاد “عظیمی” والی بلخ،  خان الله “شجاع” قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین و مسئولین شورای نظامی این ولایت دیدار و روی وضعیت جاری امنیتی در این ولایت بحث و تبادل نظر نمودند.

در این دیدارها سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان ضمن استماع گزارشات شورای نظامی این ولایت؛ جهت بهبود وضعیت امنیتی در ولایت  بلخ به مسئولین مربوطه دستورات لازم را صادر کرد.

محمدی همچنان در نشست جداگانه با منسوبین قول اردوی ۲۰۹ شاهین ضمن قدردانی از زحمات و جانفشانی های سربازان نیروهای دفاعی و امنیتی کشورش در جنگ با دشمنان صلح و ثبات وعده رسیدگی به حل مشکلات نیروهای امنیتی را داد.
محمدی درحالی وارد شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ شده است که ناامنی ها مانند سایر ولایات شمالی افغانستان در مناطق مختلف این ولایت گسترش یافته وچندین ولسوالی این ولایت تحت تسلط گروه طالبان قرار دارد.
هرچند که اخیرا ولسوالی کلدار ولایت بلخ از نزد گروه طالبان توسط نیروهای امنیتی باز پس گرفته شده اما هنوز هم مناطق زیادی در ولایت بلخ تحت حاکمیت گروه طالبان قرار دارد و شهر مزار شریف مرکز این ولایت نیز درمعرض تهدیدات و تیررس مخالفان مسلح دولت افغانستان می باشد.
مردم ولایت بلخ امیدوارند سفر مقامات عالی رتبه نظامی کشورشان به این ولایت بتواند در تغییر اوضاع کنونی امنیتی در بلخ و سایر ولایات شمالی کشورشان پیامدهای مثبتی داشته باشد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان به ولایت بلخ سفر کرد

کلیدواژه