اسد 10, 1400 10:30 Asia/Kabul
  • انتقاد رییس کمیسیون‌ دفاعی پارلمان و سنای افغانستان از وزارت دفاع این کشور
    انتقاد رییس کمیسیون‌ دفاعی پارلمان و سنای افغانستان از وزارت دفاع این کشور

رییس کمیسیون‌های دفاعی پارلمان و سنای افغانستان مدیریت ضعیف وزارت دفاع این کشور را از دلایل اوضاع کنونی این کشور و پیشروی‌های طالبان دانستند.

به گزارش رادیو دری، «هاشم الکوزی» رییس کمیسیون دفاعی سنای افغانستان گفت که غیبت 7 ماهه وزیر دفاع سابق این کشور یکی از چالش‌ها بوده که سبب وخامت اوضاع امنیتی شده است.

الکوزی با انتقاد از غیبت طولانی مدت وزیر دفاع سابق افغانستان به دلیل بیماری افزود: در زمان حساسی که ارتش نیاز به سر و سامان دادن بیشتری داشت، «اسدالله خالد» 7 ماه به دور از وظیفه‌اش بود که این موضوع  از علت‌های بدتر شدن اوضاع  امنیتی افغانستان  بوده است.

رییس کمیسیون دفاعی سنای افغانستان گفت: غیبت 7 ماهه وزیر دفاع آن هم در حالت سخت جنگی آغازگر تمامی مشکلات پیش آمده بود و بیشتر ولسوالی ها بدون مقاومت به دست گروه طالبان سقوط کرد.

الکوزی ادامه داد که ژنرال «اسکات میلر» فرمانده سابق نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان همواره مخالف برکناری اسدالله خالد بود و به همین دلیل وزیر جدیدی برای هدایت وزارت دفاع تعیین نشد.

براساس گزارش ها از آخرین وضعیت امنیتی افغانستان، 223  ولسوالی این کشور تحت کنترل طالبان، 116 ولسوالی تحت درگیری و تنها 68 درصد از ولسوالی های این کشور در اختیار دولت قرار دارد.

پارلمان افغانستان: جنگ دولت و طالبان هیچ برنده‌ ای ندارد

کلیدواژه