اسد 12, 1400 09:32 Asia/Kabul
  • انتقاد طالبان از اظهارات مقامات هندی درباره مذاکرات افغان‌ها
    انتقاد طالبان از اظهارات مقامات هندی درباره مذاکرات افغان‌ها

طالبان در واکنش به اظهارات مقامات دهلی درباره ضرورت یک افغانستان مستقل، دموکراتیک و با ثبات از دولت هند خواست تا از اظهارنظر درباره مذاکرات بین افغان‌ها خودداری کند.

به گزارش رادیو دری، سهیل شاهین سخنگوی طالبان گفت: هیچ‌کس از خارج از افغانستان نباید تلاش‌هایی را که برای روند مذاکرات صلح بین افغان ها انجام می‌شود تخریب و براساس جاه‌طلبی‌ها با انگیزه سیاسی اعلام نظر کند.

شاهین افزود: این ظهار نظرها مداخله ای آشکار است که یک کشور خاص به مردم افغانستان می‌گوید در آینده چه نوع دولتی باید داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفت: مذاکرات این گروه و دولت افغانستان در دوحه قطر ادامه دارد و اجازه دهید آنها درباره  همه موارد دستور کار که اکنون روی میز است مذاکره کنند.

 سهیل شاهین همچنین با اشاره به اینکه هند از دولت اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان حمایت نظامی می‌کند افزود: آنها باید این مساله را بار دیگر بررسی کنند که آیا برای صلح در افغانستان کار می‌کنند یا جنگ!

در نشست مشترک ۲۸ ژوئیه( ششم اسد) بین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه هند در دهلی دیپلمات ارشد هندی درباره هرگونه تحمیل خواسته یکجانبه از سوی طرف‌های خارجی یا داخلی درمذاکرات بین افغان ها هشدار داده بود. 

مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه آغاز شد

امیدهای زیادی وجود دارد که دولت افغانستان و طالبان در مذاکرات دوحه در مورد آتش بس به توافق دست پیدا کنند

 

کلیدواژه