بایدن قصد تغییر برنامه خروج از افغانستان را ندارد
(last modified Mon, 09 Aug 2021 07:06:06 GMT )
اسد 18, 1400 11:36 Asia/Kabul
  • بایدن قصد تغییر برنامه خروج از افغانستان را ندارد
    بایدن قصد تغییر برنامه خروج از افغانستان را ندارد

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد با وجود پیشروی‌های گسترده گروه طالبان در افغانستان و سقوط سه منطقه مهم در این کشور تنها در یک روز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و تیم مشاور وی قصد تغییر برنامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را ندارند.

به گزارش روز یکشنبه "نیویورک تایمز"، این مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده است افزود: بایدن از وضعیت قندوز آگاهی دارد اما تصمیم خود را تغییر نخواهد داد.

در چند هفته گذشته نیروهای گروه طالبان به صورت گسترده به پیشروی‌های خود در مناطق مختلف افغانستان ادامه داده‌اند و توانسته‌اند پس از درگیری‌های شدید، چندین منطقه مهم را از کنترل نیروهای دولتی خارج کنند.  
در همین حال دولت آمریکا بارها تاکید کرده است که نیروهای امنیتی افغان دارای تجهیزات و توانایی کافی برای مقابله با طالبان هستند. دولت آمریکا همچنین به مذاکره با طالبان برای صلح ادامه داده است، صلحی که هر روز کم رنگ‌تر می‌شود.  
آمریکا ماه گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. 

جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا یکشنبه شب به وقت محلی گفت در حال حاضر این حقیقتا آخرین فرصت بایدن برای تغییر سیاست اشتباه خود و ترامپ برای خروج از افغانستان است.

بولتون در حساب کاربری خود در توییتر اضافه کرد که اگر طالبان پیروز شود، امنیت همه آمریکایی ها نیز به خطر می افتد.

آمریکا  در مدت بیست  سال  حضور نظامی شکست خورده  خود در افغانستان  در سرکوب طالبان ناتوان بوده  و ثمره ای جزء گسترش تروریسم ، جنگ ، خشونت ، بی ثباتی و ناامنی و کشتار دهها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است .

ادعای عجیب بایدن: به اهداف خود در افغانستان دست یافته‌ایم

کلیدواژه