طالبان برای حمله به «سرپل» و «صیاد» آماده می‌شود/ نیروهای دولتی آماده دفاع
(last modified 1395-08-19T07:41:14+00:00 )
عقرب 19, 1395 12:11 Asia/Kabul
  • طالبان برای حمله به «سرپل» و «صیاد» آماده می‌شود/ نیروهای دولتی آماده دفاع

رئیس شورای ولایتی «سرپل» گفت: شبه‌نظامیان طالبان احتمالاً امشب به شهر سرپل و «صیاد» این ولایت حمله تهاجمی خواهند کرد.

رئیس شورای ولایتی سرپل در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد: شبه‌نظامیان از چندی قبل روی طرح حمله به شهر سرپل کار کرده‌اند.

وی افزود: این طرح اکنون تکمیل شده و نیروهای کمکی شبه‌نظامیان نیز از ولایت‌های مانند «جوزجان»، «قندوز»، «سمنگان»، «فاریاب» و «بغلان» در شهرستان «کوهستانات» ولایت سرپل گردهم آمده‌اند.

بیش از یک هزار شبه‌نظامی به کمک طالبان آمده‌اند

رئیس شورای ولایتی سرپل در مورد آمار طالبان که در کوهستانات گردهم آمده‌اند، گفت: تعداد آنها بیشتر از یک هزار نفر گزارش شده، ضمن اینکه صدها شبه‌نظامی دیگر نیز پیش از این، در شهرستان کوهستانات مستقر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شبه‌نظامیان تسلیحات زیادی از سایر ولایت‌ها برای حمله به شهر سرپل با خود در کوهستانات آورده‌اند، گفت: تمام شبه‌نظامیان مسلح شده و بر اساس برنامه طراحی شده آنها قرار است امشب به صورت گسترده به شهر سرپل و شهرستان «صیاد» حمله کنند.

فرماندهان جنگ قندوز به کوهستانات آمده‌اند

رحمانی با تأکید بر اینکه شبه‌نظامیان امشب از چندین منطقه بر شهر سرپل حمله خواهند کرد، گفت: تاکنون راه‌های حمله آنها مشخص نشده و احتمالاً طالبان عصر امروز در این مورد جلسه‌ای برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساکنان شهرستان کوهستانات تمام جریان‌ها و اقدامات طالبان مستقر در آن شهرستان را به وی گزارش می‌دهد، گفت: برخی فرماندهان طالبان که در سقوط قندوز نقش کلیدی داشته‌اند نیز در بین این شبه‌نظامیان دیده می‌شوند.

طالبان را سرکوب می‌کنیم

با این حال، «ذبیح‌الله امانی» سخنگوی والی سرپل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه گزارش‌های امنیتی هر روز به مسئولان ارشد می‌رسد، گفت: مسئولان امنیتی اطلاع دارند که طالبان در کجا حمله می‌کنند و یا چه برنامه‌ای روی دست دارند.

وی افزود: نیروهای دولتی در آمادگی کامل قرار داشته و در صورت حمله طالبان به شهر سرپل و شهرستان صیاد، آنها از سوی نیروهای پلیس و ارتش سرکوب خواهند شد.

سخنگوی والی سرپل با بیان اینکه مسئولان دولت محلی و ساکنان سرپل با نیروهای ارتش و پلیس همکار هستند، گفت: مردم نیز اگر با نیروهای دولتی یکجا در برابر تروریست‌ها نمی‌جنگند، حداقل دشمن را در بین خود جا ندهند.

حضور یک هزار شبه‌نظامی را رد نمی‌کنیم

وی حضور بیش از یک هزار شبه‌نظامی از ولایت‌های همجوار سرپل به شهرستان کوهستانات را نه تأیید و نه رد کرد، اما گفت: اکثر مناطق شهرستان کوهستانات بیشتر از یک سال به این طرف تحت کنترل شبه‌نظامیان طالبان بوده و به لانه امن طالبان تبدیل شده است.

امانی با بیان اینکه طالبان در کوهستانات آموزش‌های نظامی فرا می‌گیرند، گفت: طالبان از کوهستانات تمام ولایت سرپل و ولایت‌های همجوار را تحت تهدید قرار داده و از آنجا شبه‌نظامی می‌فرستند.

این در حالی است که شبه‌نظامیان طالبان در تاریخ 12 ماه گذشته حملات تهاجمی به شهر قندوز نیز انجام داده و آن را برای مدت 10 روز در کنترل خود درآوردند.