اسد 24, 1400 14:02 Asia/Kabul
  • آخرین خبرها از وضعیت شهر کابل
    آخرین خبرها از وضعیت شهر کابل

سرپرست وزارت کشور افغانستان گفت که به شهر کابل حمله نخواهد شد و انتقال به شکل مسالمت آمیز صورت خواهد گرفت.

به گزارش رادیو دری ،«عبدالستار میرزکوال»، سرپرست وزارت داخله  افغانستان گفت که به شهر کابل حمله نخواهد شد و انتقال به شکل مسالمت آمیز صورت خواهد گرفت. وی افزود: امنیت کابل مسئولیت نیروهای امنیتی است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داده که هواپیمای ریاست جمهوری افغانستان برای انتقال اشرف غنی از کابل آماده می‌شود.

بسم‌الله محمدی؛ سرپرست وزارت دفاع ملی نیز در پیامی در مورد امنیت کابل اطمینان داد و گفت که نیروهای بین المللی در کابل حضور دارند و آماده همکاری با نیروهای افغان هستند.او افزود که اشرف‌غنی به برزگان سیاسی صلاحیت داده تا با طالبان به توافق برسند و پیش از رسیدن به این توافق به کابل حمله نخواهد شد.

هیبت‌الله علی‌زی؛ رییس ستاد ارتش نیز می‌گوید، نیروهای ویژه در کابل تعبیه شده و وضعیت تحت کنترل است.او هشدار داد با کسانی که دست به بی‌نظمی می‌زنند، برخورد جدی خواهد شد.

پیشتر گروه طالبان اعلام کرده‌ بود که این گروه اراده ندارد از راه جنگ و زور وارد شهر کابل شود.در اعلامیه طالبان که امروز (یک‌شنبه، ۲۴ اسد) منتشر شده، آمده‌است که برای واردشدن مسالمت‌آمیز به شهر کابل، گفتگو با جانب مقابل جریان دارد تا روند انتقال به‌گونه‌ امن و مطمئن انجام شود.

طالبان گفته‌ که این گروه به جنگجویان خود دستور داده‌است تا در دروازه‌های کابل توقف کنند.

این در حالی است که همزمان با انتشار شایعه‌ ورود طالبان به شهر کابل، وحشت و ترس، پایتخت را فراگرفته‌است.

خبرهای ضد و نقیض از ورود طالبان به کابل

کلیدواژه