اسد 25, 1400 08:22 Asia/Kabul
  • تصرف کاخ ریاست جمهوری افغانستان از طرف طالبان
    تصرف کاخ ریاست جمهوری افغانستان از طرف طالبان

اعضای گروه طالبان کاخ ریاست جمهوری افغانستان را تصرف کردند .

به گزارش رادیو دری ، اعضای گروه طالبان  عصر(دیروز یکشنبه) ساعاتی پس از فرار «محمد  اشرف غنی»  رییس جمهوری از کشور به تاجیکستان ، کاخ ریاست جمهوری را تصرف کردند.

براساس این گزارش شماری از رهبران طالبان لحظاتی را به گشت زنی در کاخ ریاست جمهوری پرداختند .

در کاخ ریاست جمهوری از هواداران اشرف غنی کسی جز محافظ شخصی وی که برای تحویل دادن کاخ به نیروهای طالبان به آنجا آمده بود، باقی نمانده بود .

گروه طالبان اعلام کرد ، اعضای این گروه ایست بازرسی های امنیتی را در ورودی های شهر کابل (پایتخت افغانستان )و مکان های مختلف دایر کرده و نیروهایی را برای حفاظت از سفارتخانه و نمایندگی های دیپلماتیک اختصاص داده است.

محافظ شخصی اشرف غنی نیز به خبرنگار الجزیره گفت: خوشحالم هست که کاخ ریاست جمهوری افغانستان رابه نیروهای طالبان تحویل می دهد و این اقدام بدون خونریزی انجام شده است .

در همین حال برخی مسئولان گروه طالبان فاش کردند، این گروه به زودی از کاخ ریاست جمهوری افغانستان ،  «امارت اسلامی افغانستان» را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که «صلاح الدین ایوبی» یکی از رهبران گروه طالبان  به خبرنگار الجزیره گفت: بنا به تصمیم کمیته سیاسی طالبان نشست های گسترده ای برای تشکیل دولت مشارکتی با تمامی طیف های جامعه افغانستان برگزار خواهد شد.  

ملا حمد الله مسئول امنیت کابل و نمایندگی های دیپلماتیک طالبان نیز گفت: بعد از ۲۰ سال جنگ پیاپی علیه نیروهای بیگانه و نیروهای دولتی وارد کاخ ریاست جمهوری شدیم و به همه مسئولان، مقامات دولت افغانستان، وزیران، فرماندهان ارتش و پلیس و اهالی کابل برای تامین امنیت شان اطمنیان می دهیم.

پیام « اشرف غنی» پس از خروج از افغانستان

کلیدواژه