اسد 25, 1400 19:54 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: جامعه جهانی به وظایف خود درباره آوارگان افغان عمل کند
    خطیب‌زاده: جامعه جهانی به وظایف خود درباره آوارگان افغان عمل کند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه افزایش خشونت‌ها موج جدیدی از آوارگی را در افغانستان به دنبال داشته است بر توجه جدی نهادهای مسوول بین المللی نسبت به این مساله تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت تحولات افغانستان و موضع جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است همه طرف‌ها از طریق گفت و گو و مفاهمه سیاسی مشکلات موجود را حل کنند.

وی اضافه کرد: ایران بار دیگر آمادگی خود را برای  تسهیل حل موضوعات افغانستان از طریق گفت و گوهای بین افغانی و همچنین کمک به اجماع منطقه ای در موضوع افغانستان اعلام می‌کند. 

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: قبلا گفت و گوهایی بین دو کشور برگزار شده است و مانعی برای ادامه این گفت وگوها وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفتگو برای کاهش تنش و افزایش همکاری ها تاکید کرده است.

خطیب زاده با اشاره به اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص اقدام مشترک علیه ایران و حزب الله لبنان  نیز یادآور شد: اسرائیل و آمریکا و برخی از این کشورهای غربی بیش از ۴۰ سال است که علیه ایران "اقدام مشترک" می کنند و البته "مشترک" شکست می‌خورند.

خطیب زاده :آماده میزبانی از مقامات کشورهای همسایه برای کمک به پایان جنگ در افغانستان هستیم

حمایت تهران از انتقال صلح آمیز قدرت در افغانستان

 

 

کلیدواژه