اسد 26, 1400 18:11 Asia/Kabul
  • واکنش قانون‌گذار روس به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان
    واکنش قانون‌گذار روس به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

رئیس کمیسیون دفاع از حاکمیت روسیه در شورای فدراسیون (سنا) این کشور تاکید کرد، تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان با هدف تشدید تنش‌ها در نزدیکی مرزهای روسیه صورت گرفته است.

به گزارش رادیو دری ،"آندری کلیموف" رئیس کمیسیون دفاع از حاکمیت روسیه در شورای فدراسیون (سنا) این کشور  امروز سه‌ شنبه با بیان مطلب مذکور اعلام کرد، آمریکا از ایجاد یک دولت با ثبات حامی خود در افغانستان در این 20 سال اخیر ناکام مانده است.

"میخائیل گورباچف" آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی امروز سه‌ شنبه تاکید کرد، شکست در افغانستان باید خیلی زودتر پذیرفته می‌ شد. 

گورباچف حضور اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان را هم یک اشتباه سیاسی تلقی کرد. 

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود درحالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌ های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت.پس از ورود گروه طالبان به پایتخت افغانستان و خروج رئیس جمهور و رئیس پارلمان از این کشور، شماری از کشورها سفارت‌های خود را تعطیل کردند.

رئیس مجلس دومای روسیه: وضعیت افغانستان ناشی از شکست سیاست خارجی آمریکا است

کلیدواژه