اسد 27, 1400 08:38 Asia/Kabul
  • واکنش پنتاگون به اوضاع افغانستان: واقعا متاسفیم
    واکنش پنتاگون به اوضاع افغانستان: واقعا متاسفیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار افغانستانی درباره اوضاع کنونی این کشور گفت، برای دردی که با آن مواجه هستید واقعا متاسفیم.

به گزارش رادیو دری ،«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا عصر سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت، هر روز چند بار ارتباطاتی میان طالبان و نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل وجود دارد.

کربی افزود، حداکثر ظرفیت انتقال افراد از فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» کابل، 5 هزار تا 9 هزار نفر در روز تا 31 اوت (9 شهریور) است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار افغانستانی درباره اوضاع کنونی این کشور گفت: «برای درد شما واقعا متاسفم»!.

در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری ضمن ابراز تاسف از وضع فعلی افغانستان، گفت: «آنچه در هفته‌های گذشته شاهدش بودیم، فروپاشی دولت افغانستان و نیرو‌های مسلح آن با سرعتی است که هیچ کس انتظارش را نداشت. ما امیدوار بودیم که دولت افغانستان در برابر طالبان محکم بایستد، اما این اتفاق نیفتاد.»

این اظهارات در حالی است که آمریکایی‌ها و ناتو با اقدامات اشتباه و تحریک آمیز خود طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان که شامل شکنجه زندانیان، عملیات شبانه، قتل عام غیرنظامیان، افزایش کشت و تولید مواد مخدر و ده‌ها مورد دیگر می‌شود، باعث به وجود آمدن وضعیت امروز در افغانستان شده‌اند.

پنتاگون: ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل هستند

کلیدواژه