جوزا 09, 1403 14:23 Asia/Kabul

سخنگوی کاخ سفید در تلاش برای عادی جلوه دادن حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح، جنایت‌های سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق را یادآور شد.

به گزارش رادیو دری، جان کربی سخنگوی کاخ سفید در میانه‌ی خشم جهانی از حمله هوایی و جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح که به شهادت ده‌ها فلسطینی از جمله کودکان منجر شد، تمام قد از صهیونیست ها دفاع کرد و گفت آمریکا نیز در عراق و افغانستان چنین حملاتی را انجام داده است.

 

کربی در دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ما حملات هوایی را در جاهایی مانند عراق و افغانستان انجام داده‌ایم که به طرز غم‌انگیزی باعث تلفات غیرنظامیان شدیم. ما هم پس از این حملات به شیوه اسرائیل عمل کردیم.

وی مدعی شد واشنگتن با بررسی حملات هوایی اشتباهی خود سعی کرده از آن درس بگیرد و اسرائیل نیز به همین شیوه عمل می کند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت دولت بایدن پیگیر تحقیقات درباره حمله هوایی «مرگبار و تراژیک» رژیم صهیونیستی به رفح است اما تلفات اخیر در رفح، یک عملیات زمینی بزرگ محسوب نمی‌شود و خطوط قرمز واشنگتن را نقض نمی‌کند و در نتیجه در سیاست کمک نظامی آمریکا تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به کشته شدن غیرنظامیان یک روز پیش از آغاز روند تخلیه آمریکا از افغانستان گفت: وقتی از افغانستان خارج می‌شدیم نیز در حمله هوایی ما به طور تراژیکی یک پدر و فرزندانش کشته شدند.

کربی به حمله‌ای اشاره می‌کند که پنتاگون در پی فشارهای رسانه‌ای و شواهد غیرقابل انکار، مجبور شد اعلام کند که درباره آن تحقیق خواهد کرد.

بر اساس تحقیقات پنتاگون، در این حمله 12 غیرنظامی، شامل یک کارمند امدادرسان و خانواده‌اش از جمله هفت کودک کشته شدند اما مقامات آمریکایی در نهایت تنها به ابراز تأسف بسنده کردند و گفتند که هیچ دلیلی برای توبیخ یا تنزل مقام مسئولان این حمله وجود ندارد زیرا حمله نقض قوانین جنگی نبود.

درخواست خانواده‌های افغانستانی برای تحقیق درباره جنایات آمریکا در این کشور

کلیدواژه