جوزا 22, 1403 13:02 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر توقف فوری حملات رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه
    تاکید ایران بر توقف فوری حملات رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه

دبیر ستاد حقوق بشر ایران بر توقف فوری حملات رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه و تشکیل نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی جنایت‌های رژیم اشغالگرصهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران در نامه‌ای به «عمر زنیبر» رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل و «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر این نهاد بین المللی با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شمال غرب رفح و اردوگاه النصیرات در باریکه غزه، برگزاری نشست ویژه برای بررسی این جنایت‌ها و ایجاد سازوکاری ویژه و جدید برای ثبت و جمع‌آوری اسناد و شواهد موارد نقض گسترده و جدی حقوق بشر توسط رژیم جعلی اسرائیل را خواستار شد.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: رژیم اسرائیل با تسلیحات آمریکایی آوارگان فلسطینی در رفح را در چادرهایشان سوزانده و انتشار تصاویر دلخراش این حادثه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، افکار عمومی جهانیان را به شدت جریحه دار کرده است.

غریب‌آبادی با محکوم کردن بمباران وحشیانه اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح، بر اقدام‌های عملی دیگر کشورها در مقابل رژیم متجاوز صهیونیستی و پایان دادن به این فجایع غیرانسانی تاکید کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران ضمن ابراز انزجار از جنایت ضد بشریت و نسل‌کشی دامنه‌دار رژیم صهیونیستی، از کمیسر عالی حقوق بشر به‌عنوان عالی‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل و رئیس شورای حقوق بشر این نهاد خواست تا با شنیدن ندای استمدادطلبی مردم مظلوم فلسطین و همدلی و همراهی با خواسته‌های جنبش‌های اعتراضی و عدالت‌خواه دانشجویی و مردمی ضد جنایت اسرائیل در غزه، همه نیرو‌ها و ظرفیت‌های بین‌المللی را برای مقابله، ایستادگی و توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی به‌کار بگیرند.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه، عالی‌ترین مرجع قضایی سازمان ملل متحد، روز جمعه 4جوزا رای داد که اسرائیل باید "فورا" حمله نظامی خود به رفح در جنوب باریکه غزه را متوقف کند.

در همین ارتباط کشورها و سازمان‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای با حمایت از حکم دیوان بین المللی دادگستری، بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه، تضمین ورود کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حقایق مربوط به نسل کشی در غزه و تقدیم گزارش مربوطه ظرف یک ماه را خواستار شده اند.

ایران خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای توقف نسل کشی در باریکه غزه شد

کلیدواژه